۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۳۱۱۶
رییس جامعه المصطفی مطرح کرد؛

ترویج تفکر مقاومت؛ وظیفه اندیشمندان حوزوی

ترویج تفکر مقاومت؛ وظیفه اندیشمندان حوزوی
حجت الاسلام والمسلمین عباسی محور مقاومت را موجب دگرگونی در معادلات صهیونیزم و دلیل تلاش‌های اسرائیل برای ضربه زدن به مقاومت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در نشست عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم که عصر امروز به همت مؤسسه راهبردی بعثت در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، روز قدس را از ابتکارات امام خمینی(ره) دانست و گفت: روز قدس مسأله ای بین المللی اسلامی است که امام خمینی(ره) با ابتکار خود این مسأله را به مسأله ای جهانی تبدیل کردند.

رییس جامعه المصطفی با بیان این که امروزه روز قدس در میان مردم به خوبی پذیرفته شده است، ادامه داد: از سوی دیگر دستگاه رسانه ای جریان سلطه و حامیان آنها در منطقه تلاش می کنند روز قدس را کمرنگ نشان دهند اما در عمل توفیق چندانی نداشته اند.

وی مسأله فلسطین را مهم ترین مسأله امروز دنیای اسلام خواند و افزود: علما، شخصیت های موثر، مراجع و اندیشمندان دنیای اسلامی باید تلاش کنند، فلسطین مشمول مرور زمان نشود چنانچه حامیان ایجاد اسرائیل، تلاش می کنند ماجرای فلسطین مشمول مرور زمان قرار گرفته و به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسملین عباسی با بیان این که فلسطین مسأله قومیتی نیست، تبیین کرد: فلسطین مسأله جهانی و بشری است زیرا اگر گروهی خانه و سرزمین ملتی را غصب و بدون هیچ گونه سابقه ای در منطقه ای اعلام موجودیت کند با ضوابط امروزی پذیرفته نیست.

وی در ادامه با طرح سؤالی مبنی بر علل استمرار رژیم صهیونیستی گفت: نفوذ گسترده جریانی به نام صهیونیزم در عالم از جمله دلایل استمرار اسرائیل سلطه جو است که خطری برای همه بشریت و انسانیت به شمار می رود.

رییس جامعه المصطفی ادامه داد: صهیونیسم چند قرن مشغول فعالیت در عالم است به گونه ای که شریان های رسانه ای و سازمان های جهانی و مراکز عالم را تحت نفوذ خود قرار داده تا جایی که در کشورهای غربی افراد برای کسب کرسی مسؤولیت باید دل این جمعیت را به دست آورند.

وی بر معرفی جریان صهیونیسم در مراکز علمی تأکید کرد و گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته در زمینه معرفی صهیونیسم، هنوز هم به اعماق پشت پرده این جریان آن گونه که بایسته است نپرداخته ایم؛ حمایت قدرت های بزرگ از صهیونیسم همانند انگلیس و آمریکا در بقای این جریان تأثیر داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که کوتاهی یا بی عملی نهادهای مدعی بین المللی موجب استمرار رژیم اسرائیل شده است، اظهار کرد: اصل وجود نهادهای بین المللی در دنیای امروزی پذیرفتنی است اما این نهادها مدافع نظام غیر عادلانه در عالم هستند؛ وظیفه افشای این حقایق و ایراد گرفتن به رفتارهای دوگانه، وظیفه نخبگان علمی است. خیانت برخی دولت های به ظاهر مسلمان از دیگر عوامل استمرار اسرائیل است.

وی با تصریح بر این که محور مقاومت در تمامی معادلات صهیونیسم تغییر ایجاد کرده است، اظهار کرد: تمام نگرانی حامیان اسرائیل از محور مقاومت برآمده از تفکر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، است که بایستی ترویج این تفکر را به عنوان وظیفه اندیشمندان و حوزه های علمیه در دستور کار قرار داد.

رییس جامعه المصطفی ادامه داد: نسخه شفا بخش اسلامی برای عبور از صهیونیسم، اندیشه مقاومت و انقلاب اسلامی است، به همین جهت تمام تلاش این رژیم متوجه آسیب زدن به محور مقاومت شده و حذف افرادی مانند شهید سلیمانی و ایجاد فتنه تکفیری از سوی صهیونیست ها به دلیل احساس خطر از تفکر انقلاب اسلامی است./1324/پ202/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و رژیم ظالم صهیونیستی ازبین خواهد رفت.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
گرامیداشت روز قدس بخشی از جنگ روانی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تأکید بر عدم مشروعیت آن است و با یادآوردی بحران موجودیت این رژیم باعث نگرانی هر ساله آن می‌شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
گرامیداشت روز قدس در تمام جهان باعث شد مسأله فلسطین به مسأله‌ای جهانی تبدیل شودو مرزهای جغرافیایی فلسطین را پشت سر بگذارد. این باعث شد رژیم اسرائیل نقاط قدرتی را که دائما در نزاع بر آن تکیه داشته و بر پایه سیاست تجزیه، فتنه‌انگیزی و تشدید فرقه‌ای گرایی بود، از دست بدهد. در پی این موضوع بسیاری از سازمان‌های بشردوستانه غربی با مسأله فلسطنی اعلام همبستگی کردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۷۱ سال است که اسرائیل غاصب خانه و کاشانه و سرزمین ملتی مظلوم و بی‌دفاع را اشغال کرده و با گذشت این سال‌ها آزادسازی قدس شریف و فلسطین عزیز به آرمان‌ها و اهداف ملت‌های مسلمانان تبدیل است.

به فرموده امام خمینی(ره) فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و به همین دلیل هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامیدند و مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان در این روز آزادی قدس را فریاد می‌زنند

اگر ملت‌های جهان چند ماه است با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند ملت بی‌دفاع فلسطین ۷۱ سال است که با دستانی خالی مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند تا به یاری خداوند با از بین رفتن این رژیم، روزی به سرزمینشان برگردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
دوستان عزیز واها لی حوزه
بادرود وسلام
این مملکت صدها مشکل دارد که با علم وعمل وبرنامه وراهکارشما قابل حل است لطفا نظر وبرنامه عملیاتی ارائه نمایید
مثلا
راه حل معضلات کشور با شیوه علمی
وراهکار فقر زدایی
راهکار ازدواج متعالی
راهکار مهندسی شخصیت
راهکار صلح جهانی وزندگی مسالمت آمیز
راهکار اصلاح حوزه
ومانند ان
0
0