۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۱۶۵
بیانیه اوقاف شیعیان در مورد برافراشتن پرچم «همجنسگرایی» در بغداد؛

اعلان جنگ اتحادیه اروپا به ارزش‎های اخلاقی و هنجار‌های اجتماعی عراق

اعلان جنگ اتحادیه اروپا به ارزش‎های اخلاقی و هنجار‌های اجتماعی عراق
اوقاف شیعیان عراق در بیانیه ای، برافراشتن پرچم «همجنسگرایی» در بغداد را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت که این اقدام اتحادیه اروپا به معنای اعلام جنگ به ارزش های اخلاقی است.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مرکز اوقاف شیعیان، اخیرا در مخالفت با برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان بیانیه ای صادر کرده است.
متن بیانیه به این شرح است:
قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» (سوره نور آیه 19)؛
کسانی که دوست دارند زشتی‎ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید!
در ادامه این بیانیه آمده است: ما اصرار برخی از کشورهای اروپایی در توهین به اعتقادات ملت عراق در نتیجه برافراشتن پرچم همجنس گرایان در سفارتخانه های اروپایی در بغداد را به شدت محکوم می کنیم. این سفارتخانه ها در قوانین و موافقت نامه های بین المللی نقش محدودی دارند که ترویج ناهنجاری های اخلاقی جزیی از این نقش نیست ولی ما مشاهده می کنیم این کشورها در توهین به دین و اقدامات علیه ارزش های اخلاقی و عقاید مذهبی مردم عراق، آن هم در ماه مبارک رمضان اصرار دارند و به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند. این امر نشان دهنده اهداف مشکوک این سفارتخانه ها برای پیشبرد پروژه تخریب اخلاق و شکست آرمان های ملت عراق است.
همچنین در این بیانیه عنوان شد که این حرکت موجب بی احترامی به دولت و عواطف مردم شریف عراق شده و ما این تحرکات آشکار را خصوصا در ماه مبارک رمضان به منزله اعلان جنگ به ارزشهای اخلاقی و هنجار‌های اجتماعی عراق و خطرناک تر از جنگ های نظامی و اقتصادی می دانیم که این امر نیاز به پاسخ فوری و متناسب با این حرکت از طرف دولت عراق دارد.
شایان ذکر است که دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، روز یکشنبه برای نخستن‌بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق به اهتزاز درآورد.
نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان، روز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز جهانی مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی برافراشته‌ایم و توجه‌ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌ایم.
این اقدام دفتر اتحادیه اروپا و همراهی برخی سفارتخانه‌ها با آن از جمله سفارت انگلیس موج گسترده‌ای از خشم و نفرت و محکومیت نزد شخصیت‌های سیاسی، دینی، مقامات و مردم عراق به راه انداخته است.
واکنش‌ها به این اقدام همچنان در محافل سیاسی، اجتماعی، رسانه‌ها و فضای مجازی عراق ادامه دارد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناصری
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
با عوامل همجنسگرایی در ایران نیز باید برخورد شود
0
0