۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۵۳۲۰۲
آیت الله صدیقی تشریح کرد؛

چه عواملی انسان را عاقبت بخیر می کند؟

چه عواملی انسان را عاقبت بخیر می کند؟
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تشریح عوامل عاقبت بخیری انسان، گفت: صله رح سبب عاقبت بخیر شدن انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: سالکان الی الله توجه خاصی به ارحام دارند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به ارحام اهل نیکی و احسان باشد، ادامه داد: ابرار کسانی هستند که بدون مرز نیکی و احسان می‌کنند. انسان نیز همواره باید نسبت به خویشاوندان بدون حدومرز نیکی کند و از رفع مشکلات آنان غفلت نداشته باشد.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه انسان باید متخلق به اخلاق الهی باشد، اظهار داشت: مؤمن هرگز از نیکی کردن به بندگان خدا خسته نمی‌شود و در کنار نیکی و احسان توجه ویژه‌ای به صله‌رحم دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انسان مؤمن با ارحام متواضعانه برخورد می‌کند، عنوان کرد: مؤمن پیوند خویشاوندی را قطع نمی‌کند و نزدیکان را جدای از خود نمی‌داند حتی اگر فقیر و مستضعف باشند.

وی درباره حق همسایه، گفت: انسان مومن خودش را نسبت به همسایه مسؤول می داند و اگر یکی از همسایگان نیاز به کمک داشته باشد از هیچ تلاشی برای رفع مشکل او دریغ نمی کند؛ در اسلام رعایت حق همسایه بسیار سفارش شده است.

آیت‌الله صدیقی درباره اهمیت توجه به والدین، ابراز کرد: اطاعت از والدین بر فرزندان واجب است و فرزند تنها در مساله شرک و معصیت الهی نباید از آنان اطاعت داشته باشد این نافرمانی نیر باید با حفظ کرامت والدین انجام شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به روایات، خاطرنشان کرد: روایت است نیکی به والدین انسان را عاقبت‌ بخیر می‌کند؛ همچنین صله‌رحم، توجه به همسایگان و حسن خلق سبب عاقبت‌ بخیری و بهشتی شدن انسان می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات