۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۵۳۰۹۶
آیت الله تحریری:

اطاعت از ائمه اطهار بالاترین توفیق برای کسب رضای الهی است

اطاعت از ائمه اطهار بالاترین توفیق برای کسب رضای الهی است
آیت الله تحریری با بیان اینکه اطاعت از اهل بیت(ع) بالاترین توفیق برای کسب رضای الهی است، گفت: نتیجه نافرمانی از خداوند متعال عذاب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای بیست و چهارم ماه مبارک رمضان با قرائت بسم‌الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ أَسْأَلُكَ فِيهِ مَا يُرْضِيكَ، وَ أَعُوذُ بِكَ مِمَّا يُؤْذِيكَ، وَ أَسْأَلُكَ التَّوْفِيقَ فِيهِ لِأَنْ أُطِيعَكَ وَ لا أَعْصِيَكَ، يَا جَوَادَ السَّائِلِينَ، گفت: خدایا در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم، و از آنچه تو را ناخشنود می کند به تو پناه می آورم، و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.

وی با اشاره به اینکه در دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان از خداوند متعال سه درخواست تمنا می کنیم، ادامه داد: این سه مساله بیانگر آن است که انسان خودش را در این ماه آزمایش کند تا ببیند در سایر ایام توانسته در این مسیر قرار داشته باشد یا خیر! بر این اساس در نخستین درخواست، رضایت الهی را از محضر پروردگار تمنا می‌کنیم.

آیت‌الله تحریری اضافه کرد: انسان زمانی می‌تواند رضایت الهی را کسب کند که نسبت به مقدرات الهی خشنود و به انجام فرمان پروردگار تن دهد و با جان و دل به دستورات الهی عمل کند ولو اینکه موجب غضب دیگران شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان کرد: همه همت انسان باید این باشد که بداند خداوند متعال در شؤون مختلف زندگی از او چه خواسته است؛ انسان اگر خواسته‌های نفسانی خود را با این دیدگاه که خداوند جز خیر برای بندگان مؤمن نخواسته و خواسته‌های خود را با خواسته‌های الهی منطبق کند می‌تواند رضایت پروردگار را به دست آورد.

وی افزود: برخی انسان‌ها می‌خواهند با خواسته‌های نفسانی خودشان همراه باشند بر همین اساس اگر با اموری مواجه شوند که با خواسته‌های آنان مخالفت داشته باشد به‌شدت ناراحت و غضبناک می‌شوند درحالی‌که انسان مؤمن همواره تلاش می‌کند غیر از خواسته الهی که خیر مطلق است چیزی نخواهد لذا فرمودند خدا او را کفایت می‌کند؛ اگر انسان رضایت الهی را دنبال کند به هدایت‌های بیشتری نائل می‌شود.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه تبعیت از دستورات قرآن کریم سراسر خیر و رضایت الهی است، ادامه داد: انسان باید از اموری که موجب غضب و ناراحتی خداوند متعال می‌شود به جد اجتناب کند و از این امور به پروردگار پناه ببرد. قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که خداوند متعال و رسول‌الله(ص) را اذیت کنند مورد لعن پروردگار قرار می‌گیرند و از رحمت الهی دو می‌شوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: انسان باید بداند با چه کسانی ارتباط ولایی داشته باشد که رضایت خداوند کسب شود و همچنین باید بداند از چه کسانی اجتناب کند تا از غضب الهی در امان بماند. انسان اگر به دنبال دشمنان خدا حرکت کند به‌طورقطع چنین فردی موجب خشم الهی و نزول عذاب خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اطاعت از اولیای الهی توفیق است، خاطرنشان کرد: این توفیق در ماه مبارک رمضان نصیب انسان می‌شود بر همین اساس باید از حضرت حق بخواهیم همواره در این مسیر استوار باشیم و بتوانیم توفیق کسب رضای الهی را تا آخر عمر کسب کنیم و درنهایت در زمره کسانی باشیم که دارای نفس مطمئنه هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات