۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۰۰۶
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

دعا پل ارتباطی بین فقیر محض و غنی مطلق است

دعا پل ارتباطی بین فقیر محض و غنی مطلق است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا مزد و رزق الهی است، گفت: دعا پل ارتباطی بین فقیر محض و غنی مطلق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به‌صورت مجازی در امامزاده عبدالله(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دعا یکی از رزق‌های باعظمت الهی به بندگان است.

وی بابیان اینکه انسان سراسر فقر و نیاز و خداوند متعال غنی مطلق است، ادامه داد: دعا پل ارتباطی بین فقیر محض و غنی مطلق است تا عبد بتواند با معبود ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بابیان اینکه دعا کلید خزائن آسمان و زمین است، ابراز کرد: خداوند متعال به انسان اجازه دعا می‌دهد و همان پروردگاری که همه خزائن آسمان و زمین نزد اوست تعهد کرده دعای بندگانش را اجابت کرده و پاسخ دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند متعال به‌واسطه دعا از انسان دعوت کرده تا از این طریق یاد شود و بتواند با پروردگار ارتباط برقرار کند، اظهار داشت: انسان در هر شرایط زمانی و مکانی می‌تواند به‌واسطه دعا با خداوند راز و نیاز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال اسماء مختلفی دارد، گفت: یکی از آن اسماء جواد به معنای جود و کرم است، اگر بخواهد جواد بودن پروردگار ظهور پیدا کند باید فقیری به درگاه ایشان رجوع داشته باشد تا کرم الهی متجلی شود؛ بنابراین خداوند انسان‌ها را خلق کرد تا اسماء و کمالات الهی ظهور پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی حال دعا، تضرع و مناجات را مزد الهی بیان کرد و گفت: دعا نعمتی عنایت شده از عالم بالا به انسان است و آدمی باید برای این حال خوب معنوی شاکر خداوند متعال باشد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه هر اندیشه‌ای که انسان را از خدا و اولیای الهی دور کند شیطانی است، عنوان کرد: انسان اگر هنگام دعا گریان شد و یا قلبش سوز داشت باید بداند این اشک و سوز از ناحیه پروردگار است بنابراین او هرگز نباید تصور کند که پروردگار دعایش را مستجاب نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید لیاقت داشته باشد تا حال دعا به او عنایت شود، خاطرنشان کرد: انسان باید قابلیت دریافت حالات معنوی را داشته باشد برای مثال گریه بر امام حسین(ع) که آتش دوزخ را خاموش می‌کند ارزان به انسان نمی‌دهند بلکه آدمی باید لیاقت پیدا کند تا بتواند این نعمت را کسب کند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات