۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۰۰۹
حجت الاسلام والمسلمین مومنی تبیین کرد؛

ترویج بداخلاقی در خانواده؛ حربه غرب برای نابودی دینداری در جامعه

ترویج بداخلاقی در خانواده؛ حربه غرب برای نابودی دینداری در جامعه
استاد حوزه علمیه مراقبت از نفس را از ویژگی‌های جامعه مهدوی برشمرد و گفت: غرب با ترویج فرهنگ بداخلاقی در کانون خانواده به دنبال انحراف جامعه از مسیر دینداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در منبری مجازی که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: اگر کسی می‌خواهد در زمره یاران امام زمان(عج) قرار گیرد باید تحصیل ورع، تقوا و محاسن اخلاقی داشته باشد.

وی ادامه داد: قلبی کانون محبت امام زمان(عج) می‌شود که مملو از تقوا و اجتناب از معصیت باشد و بر اساس اوامر و نواهی دین و اولیای الهی عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد، ابراز کرد: محبان اهل‌بیت(ع) کسانی هستند که مراقبت نفس داشته باشند و از امور حرام اجتناب کند، آیت‌الله علامه حسن‌زاده می‌فرمایند انسان اگر مراقب واردات وجودی خود باشد صادرات خوبی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان متقی در همه لحظات خداوند متعال را یاد می‌کند و از انجام افعال حرام به‌شدت اجتناب دارد، بنابراین غیبت، بدگویی و هر عمل ناشایست دیگری نمی‌تواند با تقوا جمع شود.

وی حفظ دین را یکی از وظایف مهم انسان مؤمن دانست و گفت: حفظ دین بسیار دشوار و نیازمند مراقبت از نفس است؛ انسان با پشت پا زدن به وساوس شیطانی و خواسته‌های غیر الهی می‌تواند از دین خود صیانت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بداخلاقی را یکی از مشکلات جامعه کنونی برشمرد و اظهار داشت: اگر بداخلاقی در کانون و فضای خانواده حاکم شود سفره‌های گناه در جامعه گسترده می‌شود؛ اعضای خانواده باید نسبت به هم محبت داشته باشند و این محبت را نسبت به هم ابراز کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از اهداف غرب حاکم کردن بداخلاقی در کانون خانواده است تا از این طریق بتواند فرهنگ الهی را در جامعه اسلامی متزلزل و نابود کند.

وی با استناد به کلام الهی، عنوان کرد: خداوند متعال فرموده تابع و مطیع امر الهی باشید تا شما را در زمین مثل خود قرار دهم؛ در جامعه‌ای که بداخلاقی در آن حاکم است نمی‌توان توقع داشت در مسیر الهی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی انس با قرآن کریم را بسیار مهم دانست و گفت: انسان اگر با قرآن کریم انس داشته باشد و بر اساس آیات الهی عمل کند در زمره یاران امام زمان(عج) قرار می‌گیرد، همچنین معرفت‌شناسی نسبت به امام از دیگر راه‌های رسیدن به این هدف الهی به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان باید امام زمان(عج) را بر اعمال خویش حاضر و ناظر بداند، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) نسبت به همه اعمال انسان‌ها آگاهی دارند و مشاهده می‌کنند بنابراین انسان نباید با اعمالی که انجام می‌دهد موجبات تأثر و ناراحتی حضرت را فراهم کند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات