۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۵۳۲۲۱
شرح دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان؛

از هم‌سنگی تولی و تبری در اسلام تا ارتباط آن با سعادت انسان

از هم‌سنگی تولی و تبری در اسلام تا ارتباط آن با سعادت انسان
آیت الله تحریری تولی و تبری از ارکان مهم دین در سعادت انسان دانست و گفت: انسان در دنیا به هر چیزی محبت بورزد با همان در قیامت محشور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای بیست و پنجم ماه مبارک رمضان، گفت: در این دعا می‌گوییم بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مُحِبّاً لِأَوْلِيَائِكَ، وَ مُعَادِيا لِأَعْدَائِكَ، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِيَائِكَ، يَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِيِّينَ؛ خدایا مرا در این ماه دلبسته اولیائت، و دشمن دشمنانت قرار ده، و آراسته به راه و روش خاتم پیامبرانت گردان، ای نگهدارنده دل های پیامبران.

وی افزود: روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان است در چنین روزی سه امر مهم را از خداوند متعال درخواست می کنیم.

آیت الله تحریری بیان داشت: وقتی مومن ادعای محبت خداوند متعال را می کند باید نسبت به کسانی که پروردگار نسبت به آنان محبت دارد نیز محبت بورزد لذا خداوند در قرآن کریم می فرماید ای رسول من! به مردم بگو اگر می گویید خدا را دوست داریم باید از او تبعیت کنید تا خدا نیز شما را دوست داشته باشد؛ بنابراین در دعای امروز از خداوند تمنای تولی و تبری می کنیم.

تولیت مدرسه علمیه مروی اظهار داشت: همچنین در فرازی از این دعا چنین درخواست می کنیم بارالها؛ مرا دوستار اولیای خودت قرار ده، یکی از امتیازات انسان در عالم دنیا آن است که ببیند با چه کسی ارتباط محبتی دارد؛ اصولا انسان ها از نظر شخصیت و طرز تفکر همانند کسانی می شوند که به آنها عشق و علاقه دارند. مومن باید مراقب ارتباط خود با دیگران باشد و بداند با چه کسانی ارتباط برقرار می کند.

وی افزود: اگر کسی بخواهد محبت خداوند را کسب کند باید ببیند خداوند متعال نسبت به چه کسانی بغض و عداوت دارد و از آنان اجتناب داشته باشد؛ قرآن کریم می فرماید دشمنان خدا، رسول الله، اولیای الهی و مومنان مورد لعن پروردگار هستند.

آیت الله تحریری خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های پیامبراکرم(ص) و تابعین ایشان آن است که راه های ارتباطی دشمنان الهی را در همه شؤون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره زندگی قطع می کنند؛ انسان در دنیا به هر چیزی محبت بورزد با همان در قیامت محشور می شود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
شهدا ، تجلی تولی و تبری هستند، آن‌ها با دشمنان نظام دشمن و با دوستان نظام دوست بودند و فرهنگ آنان فرهنگ تولی و تبری بود
0
0