۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۵۳۲۵۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

میل قلبی؛ ملاک تشخیص قلب سلیم از مریض

میل قلبی؛ ملاک تشخیص قلب سلیم از مریض
امام جمعه اهواز با بیان اینکه قلب قسی از سنگ سخت‌تر است، گفت: میل قلبی ملاک تشخیص قلب سلیم از مریض است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، صبح امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به اینکه قلب، بُعد وجودی قابل ارائه در عالم آخرت به پیشگاه خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: توجه خداوند و انسان‌های کامل به قلب است، به عبارتی دیگر ظاهر و باطن در جهان آخرت یکی خواهد شد و مطابق روایات منظور از «یوم تأتون افواجا» همانا انسان‌هایی هستند که ویژگی حیوانی در دنیا داشتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه قلب مریض در تعارض با قلب سلیم است، عنوان داشت: همانگونه که جسم بیمار و با دارو درمان می‌شود؛ بیماری روحی که در آن قلب انسان مریض می‌شود در صورت شدت، انسان را قسی القلب می‌کند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه به فرموده مولای متقیان یک عامل بلای دنیوی، فقر و تنگدستی است، اظهار داشت: بدتر از بلای فقر، بیماری جسمانی و بدتر از بیماری جسمانی، بیماری قلب خواهد بود حال آنکه فراخی در مال، سلامتی جسم و پاکی قلب است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه قرآن کریم برای قلب غیر قابل هدایت، عبارت «قساوت قلب» را یاد می‌کند، خاطرنشان کرد: قلب قسی از سنگ سخت‌تر است و هیچ خیر و برکتی نخواهد داشت، وقتی شدت بیماری معنوی قلب افزایش پیدا کند به قلب قسی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه میل قلبی ملاک تشخیص قلب سلیم از مریض است، گفت: آنجا که تمایل به سوی خداوند ارزش‌های والای دینی و اخلاقی است، قلب سلیم می‌باشد و آنجا که تمایل به رفتار‌های شیطانی است، گویای مریض بودن قلب خواهد بود./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات