۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۲۸۹
مسئول دبیرخانه بینش مطهر آذربایجان غربی:

پرداختن به آثار شهید مطهری از واجبات فرهنگی جامعه است

پرداختن به آثار شهید مطهری از واجبات فرهنگی جامعه است
احمدزاده گفت: با توجه نیاز مبرم جامعه اسلامی به اندیشه‌های اسلامی، ضرورت پرداختن به آثار شهید مطهری، از واجبات فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، زاهد احمدزاده با اشاره به ضرورت راه اندازی دبیرخانه بینش مطهر اظهار داشت: مجموعه فرهنگی هنری بینش مطهر، از سال 1372 کار محتوایی و ایجاد زیرساخت‌های علمی خود را با محوریت آثار شهید مطهری(ره) آغاز کرد و سپس همزمان با گسترش فعالیت‌ها و دریافت مجوز از وزارت ارشاد در اردیبهشت 1392 به فعالیت‌های خود به تناسب امکانات ادامه داده و آماد‌ه‌ همکاری با متقاضیان و مراکز علاقه مند این طرح است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت آثار شهید مطهری از یک سو و نیاز مبرم جامعه اسلامی به اندیشه‌های اسلامی از سوی دیگر، ضرورت پرداختن به آثار شهید مطهری، از واجبات فرهنگی جامعه است همان طور که ولی معظم فقیه فرمودند که «راه گسترش و پیشرفت و شکوفایی فرهنگی جامعه بر مبنای آثار شهید مطهری است».

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر آذربایجان غربی افزود: این درجه از اهمیتی که بر آثار شهید مطهری مترتب است نیاز جامعه را نسبت به یک نهضت کتابخوانی، مطالعه و مباحثه از آثار ایشان در سطح جامعه و برای همه اقشار مردم به خصوص قشر جوان به صورت فراگیر، مستمر و برنامه ریزی شده واضح و مبرهن می‌کند.

وی با اشاره به اهدافی که این طرح دنبال می‌کند عنوان کرد: در آستانه وارد شدن به دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب بنا، بر ایجاد نظام فکری و بسترسازی اولیه اعتقادی و سیاسی و بصیرتی بر مبنای تعالیم الهی و اسلام ناب محمدی، بسط و گسترش اندیشه اسلامی در سطح جامعه داخلی و خارجی و اشاعه تفکر ناب اسلامی ‌به دیگر مراکز علمی، فرهنگی خصوصاً ‌پایگاه‌های بسیج و کانون‌های و نهادهای فرهنگی و هنری و آموزشی و ارائه الگویی از جامعیت تعالیم اسلامی در مواجهه با افراط و تفریط‌های ویرانگر در حیطه‌های شناختی،‌ گرایشی و رفتاری با پردازش ابعاد مختلف سیره شهید مطهری است.

وی افزود: همچنین ارتقاء سطح شناخت و معرفت عمومی و سیاسی جامعه در مواجهه با جریان‌های ناسالم اجتماعی - سیاسی و تهاجم فرهنگی، ارتقاء سطح ایمان و تعبد جامعه با تبیین عاقلانه و عالمانه مبانی دینی و سیاسی جوانان، کادر و نیروسازی علمی ‌ـ دینی و تربیت مربی سیاسی و بصیرتی بینش مطهر، کسب توانمندی لازم جهت مواجهه صحیح علمی ‌با اندیشه‌های معارض و انحرافی و نیز یکی از مهم ترین اهداف مجموعه تلاش برای معرفی اندیشه جویان برتر به نهادهای آموزشی و تربیتی است.

احمدزاده با اشاره به نحوه اعطای گواهی پایان دوره به اندیشه جویان اظهار کرد: پس از پایان هر کتاب از مباحث مطروحه از آن کتاب آ‌زمون گرفته شده و همچنین پس از پایان هر سطح آزمون کتاب برگزار خواهد شد که به نفرات برگزیده و افرادی که موفق به کسب امتیاز حد نصاب شده‌اند، گواهینامه پایان دوره نیز با تائید دبیرخانه استانی از طرف دبیرخانه مرکزی بینش مطهر تهران اعطا می شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری دوره‌ها خاطرنشان کرد: هر ترم 12 جلسه یک و نیم ساعته است که در هر هفته، یک جلسه برگزار می‌شود و محل برگزاری دوره در سطح شهر ارومیه، دانشگاه فرهنگ و هنر است و در حال حاضر در شهرستان‌های ارومیه، نقده، میاندوآب و شاهین دژ و تکاب، خوی، سلماس چایپاره برگزار شده و به دنبال گسترش طرح در سایر شهرستان ها هستیم.

احمدزاده افزود: در طول سه سال گذشته برخی نهادها مانند شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، شورای شهر، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان، سپاه پاسداران، ائمه جمعه مرکز استان و شهرستان‌ها، نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، صدا و سیمای استان، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدیریت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دیگر ارگان‌ها با دبیرخانه بینش مطهر همکاری تنگاتنگی داشته‌اند.

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر آذربایجان غربی با اشاره به نحوه ثبت نام اظهار داشت: ثبت نام به صورت اینترنتی و بر روی سایت کشوری بینش مطهر بوده که از اردیبهشت ماه 1399 آغاز شده و شروع دوره نیز از اول تیرماه خواهد بود و شهریور ماه نیز خاتمه خواهد یافت و ترم دوم هر سال نیز معمولا آبان ماه تا اسفند است و تا به امروزه در چهار ترم گذشته، در سطح استان 800 نفر در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند و در حال حاضر مشغول ثبت نام برای ترم بعدی هستیم.

وی افزود: 110 هزار تومان هزینه ثبت نام است که به حساب دبیرخانه کشوری بینش مطهر واریز شده و این مبلغ صرف امور گسترش طرح و حق‌الزحمه اساتید دوره می‌شود.

احمدزاده با اشاره به برنامه روزهای کرونایی و پسا کرونا تصریح کرد: با مدد الهی و نیز تأسی از قول و قلم شهید مطهری، برای ترم تابستان تدبیر بدین صورت بوده که در صورتی که ویروس کرونا در سطح جامعه فروکش کند، روال کلاس‌ها به حالت طبیعی و حضوری برگزار خواهد شد و در غیر این صورت دوره‌ها به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی با تشکیل گروه‌ها و با حضور و تدریس اساتید به صورت مجازی خواهد بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات