۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۵۳۷۰۷
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد؛

تقویت محور مقاومت؛ رمز نابودی رژیم اشغالگر قدس

تقویت محور مقاومت؛ رمز نابودی رژیم اشغالگر قدس
حجت الاسلام نصرتی تقویت در محور مقاومت را رمز نابودی رژیم صیهونیستی و تکفیری‌های منطقه دانست و گفت: تکفیری‌ها در نقشه راهبردی اردوگاه استکبار ایفای نقش می‌کنند.

حجت الاسلام علی اصغر نصرتی، عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز قدس پرداخت و گفت: آحاد مسلمین و حکومت های اسلامی به حکم عقل، شرع مقدس اسلام و وظیفه انسانی موظف هستند که به حمایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بپردازند.

وی با اشاره به همراهی برخی دول اسلامی با اهداف و آرمان های رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین گفت: خاستگاه این دولت ها غیر اسلامی و غیر مردمی بوده است؛ و از آنجا که سران این کشورها پایگاه مردمی در کشور خود ندارند و به لحاظ عدم تقیدات اسلامی هیچ همبستگی معنوی با جامعه اسلامی ندارند؛ بنابراین به شدت جایگاه و قدرت آنها متزلزل است و برخی از آنان وابسته به قدرت های سیاسی استکباری و به دنبال حامی در نظام بین المللی هستند؛ از این رو نماینده و هم پیمان استکبار جهانی، آمریکا و رژیم اشغالگر در منطقه شده اند.

حجت الاسلام نصرتی بر ضرورت تقویت وحدت در محور مقاومت تأکید کرد و گفت: وحدت و یکپارچگی سران خائن برخی کشورهای اسلامی بر علیه اسرائیل غیر ممکن است؛ از این رو باید وحدت و یکپارچگی در محور مقاومت و جریان های انقلابی و مردمی در کشورهای فلسطین، یمن، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و ایران افزایش و تقویت شود.

وی در ادامه به تبیین فقهی جهاد دفاعی علیه رژیم اشغالگر قدس پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) در تحریر الوسیله در باب دفاع آورده است که اگر تهاجمی به سرزمین های اسلامی شکل گیرد و حتی اگر ترس و نگرانی از استیلاء کفار بر مناطق اسلامی وجود داشته باشد، دفاع به هر وسیله ممکن دفاع واجب است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: اگر نگرانی واقعی و منطقی بر استیلای کفار بر مناطق اسلامی وجود داشته باشد می توان دفاع پیش دستانه در قالب جهاد دفاعی را سازمان دهی و در صورت وجود امکانات لازم آن را عملی ساخت؛ از این رو است که باید ریشه غده سرطانی اسرائیل از منطقه قطع شود.

کارشناس امور سیاسی ابراز کرد: این رژیم غاصب به تهاجم و جنایت های آشکار علیه مسلمانان مظلوم در منطقه می پردازد؛ از این رو وظیفه تمام مسلمان و مردم آزادی خواه جهان این است که به مقابله و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس روی آورند.

عضو هیأت علمی گروه فقه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی بیان کرد: پایه و مبنای ایدئولوژیک کشورهای وهابی و سنی بر اساس جهاد با کفار شکل گرفته است؛ اما در جهاد آنها انحراف به وجود آمده و تبدیل به گروه های تکفیری علیه خود مسلمانان شده اند و در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی واکنش مؤثری نشان نمی دهند و بلکه بسیاری از آنان در نقشه راهبردی اردوگاه استکبار جهانی و رژیم صهیونیسم ایفای نقش می کنند.

حجت الاسلام نصرتی ابراز کرد: در برابر گروه های تکفیری، محور اصیل مقاومت اسلامی در امت اسلامی به وجود آمده است و با تقویت وحدت در محور مقاومت، گروه های تکفیری و دولت های سازشگر با رژیم اشغالگر قدس تضعیف شده و نقش آنها به حاشیه خواهد رفت و در نتیجه زمینه های محو رژیم خود خوانده، اشغال گر و غاصب صهیونیسم فراهم خواهد شد./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
نمایندگان مجلس باید به شدت از خوی اشرافی‌گری پرهیز داشته باشند و مظهر پاکدستی و ساده زیستی باشند تا مردم به نظام و مجلس اعتماد کنند.
0
0