۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۵۳۷۱۷
آیت الله کعبی:

زکات پست و مقام، برطرف سازی نیازهای مردمی است

زکات پست و مقام، برطرف سازی نیازهای مردمی است
آیت الله کعبی با بیان اینکه زکات پست و مقام برطرف کردن نیاز مردم است، گفت: این سخن بدین معناست که بستر‌های پیشرفت و حداقل‌های معیشت مردم تأمین شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در ویژه برنامه استانی «زلال معرفت» با بیان اینکه رمضان ماه برکت و حرکت، مواسات، خدمت به خلق، اقتدار و پیشرفت و بازآفرینی اقتدار امت اسلامی است، اظهار داشت: همه آموزه‌های اسلامی بر ایجاد زمینه و بستر‌های لازم برای رشد تولید و اشتغال و تهیه ثروت بیشتر تأکید دارند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ثروت اندوزی ضد ارزش نیست، اضافه کرد: ثروت اندوزی با رویکرد تولیدگرایی، ارزشی مقدس است و از آنجا که کار در اسلام، عبادت می‌باشد، جایگاه و کرامت انسان به شغل «مستقل و تولیدی» و تلاش بستگی دارد.

وی عنوان داشت: خودکفایی و بی نیازی انسان مؤمن در کارکردن از عبادت عابدان برتر است، آن کسی که از دسترنج خود به دیگران کمک بکند، عابدتر و به خدا نزدیک‌تر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کار جزئی از ایمان است، گفت: اگر نگاه به کار و کارآفرین، براساس آموزه‌های اسلامی باشد، بایر نگه داشتن زمین از ۳ تا ۵ سال حرام است و دولت اسلامی و حاکم حق دارد به صاحبان ملک جهت آبادانی آن تذکر بدهد و اگر قادر به آبادانی نباشند، زمین را تحویل گرفته و به دیگران تقدیم کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در خوزستان بیش از دو میلیون هکتار زمین رها شده وجود دارد، بیان داشت: دولت در سال جهش تولید، منابع طبیعی را که رها شدند در قالب اجاره به جوانان روستایی و شهری بدهد تا به کشاورزی بپردازند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا تنها محصور در کمک به فقرا نیست، اضافه کرد: ایجاد کار و اشتغال، رونق تولید و جهش تولید خدمت به خلق خدا است؛ زکات پست و مقام برطرف سازی خواسته‌های مردمی است و برطرف سازی نیاز‌های مردم بدین معناست که بستر‌های پیشرفت و حداقل‌های معیشت مردم تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و حل مسکن جوانان، حل اختلافات خانوادگی، بسترسازی برای تشکیل خانواده بر پایه آموزه‌های اسلامی و حقوق اسلامی از بهترین خدمت‌ها به خلق خدا است. /۹۴۵۶/پ210/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات