۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۵۳۷۱۹
آیت الله حیدری عنوان کرد؛

اعتراف مشرکان به آفرینش انسان از سوی خداوند

اعتراف مشرکان به آفرینش انسان از سوی خداوند
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه مشرکان به خلقت انسان و جهان هستی از سوی خداوند اعتراف دارند، گفت: مشرکان میان خالقیت و ربوبیت، تفکیک قائل بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در ویژه برنامه انوار هدایت بیان داشت: مشرکانی که به پرستش بت عادت داشتند، تصور نمی‌کردند که ابراهیم (ع) بصورت جدی علیه بت‌ها قیام کند؛ از این رو متعجب شده و او را به سر به سرگذاشتن یا بیان سخنان باطل متهم کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: حضرت ابراهیم (ع) بصورت صریح از خداپرستی، پرده برمی دارد و خالق آسمان‌ها و زمین را سرپرست واقعی معرفی می‌کند نه بت‌های ساخته شده؛ چنین سخنی ناظر به آن است که مشرکان میان خالقیت و ربوبیت، تفکیک قائل بودند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مشرکان به خلقت انسان و جهان هستی از سوی خداوند اعتراف دارند، تصریح کرد: مشرکان در زمینه پرستش همه چیز جز خداوند را پرستیدند؛ زیرا اعتقاد داشتند آن کسی که تربیت می‌کند و بدان‌ها خیر و عزت می‌رساند، بت است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۸۱ سوره مریم عنوان می‌کند که بت پرستان برای خود الهه‌ای اتخاذ کردند تا بدان‌ها عزت بخشد، مشرکان می‌گویند که با پرستش بت‌ها در پی نزدیکی به خداوند هستند؛ این سخن بدین معناست که بت‌ها واسطه قرار گرفتند.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت (ع) واسطه نزدیکی به خداوند هستند، گفت: رب همان خالق است و مشرکان نباید میان خالقیت و ربوبیت تفکیک قائل شوند. /۹۴۵۶/پ310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات