۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۵۳۲۵۹
آیت الله حیدری:

علمای شیعه بر یگانه پرستی آباء و اجداد رسول خدا اجماع دارند

علمای شیعه بر یگانه پرستی آباء و اجداد رسول خدا اجماع دارند
آیت الله حیدری گفت: اجماع علمای شیعه بر آن است که همه آباء و اجداد رسول خدا (ص) مؤمن و یگانه پرست بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت با بیان اینکه نام پدر حضرت ابراهیم (ع) از سوی نسب شناسان و حتی تورات، «تارح» و نه «آذر» ذکر شده است، گفت: اجماع علمای شیعه بر آن است که همه آباء و اجداد رسول خدا (ص) مؤمن و یگانه پرست بودند؛ از این رو پدر حضرت ابراهیم (ع) یکی از اجداد حضرت ختمی مرتبت است نه آذری که مشرک بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: آیت الله سبحانی در جلد اول کتاب القصص قرآنیه بیان می‌کند که درباره پدر حضرت ابراهیم (ع) دو تعبیر «اب و والد» آمده است؛ «اب» بر پدر، عمو و جد مادری اطلاق می‌شود، اما «والد» به معنای پدر حقیقی است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه در آیه ۱۳۳ سوره بقره، «اب» به عمو اطلاق داده شده است، گفت: در آیه ۷۴ سوره انعام مقصود از اب، والد نیست؛ چراکه حضرت ابراهیم (ع) از آذر تبری جست و برایش طلب آمرزش نکرد، اما برای والدین خود طلب استغفار از خداوند کرد.

وی ادامه داد: تبری حضرت ابراهیم (ع) از آذر، پیش از هجرت به شامات می‌باشد، اما طلب استغفار برای والدین در اواخر عمر صورت گرفت. آذر، حضرت ابراهیم (ع) را بزرگ کرد و پدر آن حضرت پس از تولدشان، فوت می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات