۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۵۲۶۶۲
آیت الله حیدری:

تظاهر به فسق سبب سقوط شخصیت انسان می شود

تظاهر به فسق سبب سقوط شخصیت انسان می شود
آیت الله حیدری با بیان اینکه تظاهر به فسق سبب سقوط شخصیت انسانی است، گفت: غیبت انسان متجاهر به فسق جایز می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با بیان اینکه از دید برخی محققان خشیت به معنای ترس با احترام و تعظیم است، عنوان داشت: چنین خشیتی مخصوص اهل علم و معرفت می‌باشد، اما مراقبت همراه با ترس معنای دیگر تعریف شده برای خشیت از سوی برخی محققان عنوان شده که لازمه آن معرفت است.

وی با اشاره به اینکه محبت خداوند با دعا، راز و نیاز، جهاد، عمل صالح و انفاق حاصل می‌شود، ادامه داد: انسان باید محاسبه، معاتبه، عهدو پیمان با خود و مراقبت برای سیر و سلوک و تقوا داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند، غیب مطلق است، اضافه کرد: خداوند در دنیا و آخرت با چشم دل و نه چشم ظاهری دیده می‌شود، انسان‌های خاشع با تفکر و استدلال خدا را شناخته و خدای نادیده را می‌پرستند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه تظاهر به فسق سبب سقوط شخصیت انسانی است، خاطرنشان کرد: غیبت انسان متجاهر به فسق جایز می‌شود، مستحب است که نماز در مسجد خوانده شود تا از غیبت افراد جلوگیری کند، در روایات وارد شده که خمس و زکات در پیش روی دیگران داده شود تا دیگران تشویق به انجام شوند.

وی با بیان اینکه اصل تقوا در خلوت بودن است، عنوان داشت: در خلوت‌ها باید از معصیت‌ها ترسید؛ چرا که خداوند شاهد بر اعمال و قاضی روز قیامت است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات