۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۵۱۸۱۵
آیت الله حیدری:

تفاوت انبیا با دیگر انسان‌ها در دریافت وحی است

تفاوت انبیا با دیگر انسان‌ها در دریافت وحی است
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه خداوند تنها جاودان است، گفت: تفاوت انبیا با دیگر انسان‌ها در دریافت وحی است و همچون دیگر انسان‌ها فوت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به بهانه‌های واهی مشرکان از جمله ضرورت فرشته بودن و عمر بی پایان فرستاده خدا، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم، جواب چنین بهانه‌هایی را داده و اعلام می‌کند که نه تنها حضرت ختمی مرتبت بلکه همه انبیای الهی از جنس بشر بوده و به قانون بشریت که غذا، آب، اکسیژن و ملزومات زندگی است، نیاز دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفاوت انبیا با دیگر انسان‌ها در دریافت وحی است، خاطرنشان کرد: همه انبیا وظیفه ابلاغ رسالت وحی را دارند و رسول خدا (ص) همچون دیگر رسولان بوده و جاودانه نمی‌ماند، حتی تصور جاودانگی ملائکه از سوی مشرکان غلط است؛ چرا که فرشتگان الهی پس از مرگ همه انسان‌ها و دمیده شدن در صور، می‌میرند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه خداوند تنها جاودان است، عنوان داشت: دو جبهه حق و باطل بر روی کره زمین وجود دارد، جبهه حق همانا جبهه موحدان است که به پرچمداری رسولان الهی برای دعوت به سوی خدا، جاودانگی و پیشرفت دنیوی و اخروی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشرکان و منکران وجود خداوند پیروان جبهه باطل و طاغوتیان پرچمدار آن هستند، ادامه داد: مبارزه این دو جبهه از روز خلقت آدم وجود داشت، اما خداوند وعده پیروزی را به جبهه حق داده و از آنجا که صادق در وعده است قطعا جبهه حق به پرچمداری انبیا را پیروز خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیروان جبهه باطل به عذاب الهی گرفتار می‌شوند، گفت: جبهه اسلامی به سردمداری ولایت فقیه و جمهوری اسلامی در برابر جبهه کفر جهانی ایستاده است؛ همگان شاهد پیشرفت و فتوحات سنگر‌ها و قله‌های جدید از سوی جبهه اسلامی و به عقب رانده شدن جبهه کفر هستند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات