۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۰۷۱۶
آیت الله حیدری:

جدی گرفتن هشدار‌های قرآنی، زمینه ساز تغییر و تحول است

جدی گرفتن هشدار‌های قرآنی، زمینه ساز تغییر و تحول است
آیت الله حیدری با بیان تأثیرگذاری قرآن، گفت: انسان‌های بسیاری با جدی گرفتن هشدار‌های قرآنی، دچار تغییر و تحول شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی با بیان اینکه در پرتو سیره عملی انبیاء می‌توان اخلاق عملی در قرآن را درک و به مرحله اجرا رساند، خاطرنشان کرد: آیه دوم سوره انبیاء بیانگر غفلت و اعراض مشرکان است که سبب لجبازی با کلام الهی و بی اثرگذار بودن آن می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشرکان و کافران با جدی نگرفتن آیات قرآنی تحت تأثیر تعالیم کلام الهی قرار نگرفتند، اظهار داشت: مشرکان با جدی نگرفتن آیات قرآنی از فرهنگ جاهلی خارج نشدند و تحولی در آن‌ها به وجود نیامد، قرآن تأثیرگذار می‌باشد و در بحث مشرکان، مشکل از قابلیت قابل است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه انسان‌های بسیاری با جدی گرفتن هشدار‌های قرآنی، دچار تغییر و تحول شدند، تصریح کرد: فضیل بن عیاذ از دزدان معروف زمان خود بود که با شنیدن آیه ۱۶ سوره الحدید، توبه عملی کرد، اموال مردم را بازگرداند و به عبادت روی آورد تا آنجا که عرفا از نقاط دور به سوی وی شتافته و از موعظه هایش بهره بردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در آیه دوم سوره انبیاء از ذکر که همانا قرآن است به «مُحدَث» تعبیر شده است، بیان داشت: قرآن به دلیل نزول تدریجی آیه‌ها و سوره‌های قرآنی در بازه‌های زمانی مختلف و یا نسبت به دیگر کتب آسمانی نازل شده، «مُحدَث» نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی مفسران «ذکر» در آیه دوم سوره انبیاء را به معنای رسول خدا (ص) تفسیر کردند، اظهار داشت: مفسران اشاعره و اهل حدیث به چنین استنباطی روی آوردند، زیرا اعتقادشان بر قدیم بودن قرآن و نه حادث بودن آن است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات