۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۰۴۶
آیت الله حیدری:

سحر و ساحری سوءاستفاده از قوانین حاکم بر طبعیت است

سحر و ساحری سوءاستفاده از قوانین حاکم بر طبعیت است
آیت الله حیدری با اشاره به تفاوت ماهوی سحر و قرآن، گفت: سحر و ساحری سوءاستفاده از قوانین حاکم بر طبعیت است که با فراگیری یک سری آموزش ها، می‌توان بدان دست یافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به آیه سوم سوره انبیاء عنوان داشت: سرگرمی به امور دنیوی از قبیل شهوترانی و قدرت طلبی مانعی در برابر توجه مشرکان به آموزه‌های قرآنی بود ضمن اینکه بزرگان مشرکان با مطرح کردن مواردی از قبیل انسان ساحر بودن حضرت ختمی مرتبت، تلاش بسیاری برای دوری مردم از آن بزرگوار داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در رابطه با علت ساحر نامیده شدن پیامبر اکرم (ص) از سوی مشرکان اظهار داشت: سحر سبب جدایی میان زوجین، پدر و فرزند و مادر و دختر می‌شود؛ از این رو مشرکان با مغلطه گیری عنوان داشتند که محمد (ص) با نزول قرآن در میان بردگان و صاحبان شان جدایی انداخت.

آیت الله حیدری با بیان اینکه میان سحر و قرآن تفاوت ماهوی وجود دارد، تصریح کرد: سحر و ساحری سوءاستفاده از قوانین حاکم بر طبعیت است که با فراگیری یک سری آموزش ها، می‌توان بدان دست یافت هر چند که اصل سحر، در فریب دادن و خیالبافی و دوری از واقعیت است که سودی برای عموم ندارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم، واقعیت نگر و امری خارق العاده است، خاطرنشان کرد: آورنده معجزه بدون هیچگونه آموزش و فی البداهه، کار خارق العاده انجام می‌دهد که هیچ بشری قادر به تکرار آن نیست و صاحب آن مدعی نبوت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشرکان برای فریب و دور نگه داشتن مردم از حقیقت بهانه سحر و ساحری را مطرح کردند، تصریح کرد: نجوا‌ها و جلسات سری مشرکان از سوی فرشته وحی به رسول اکرم (ص) اطلاع داده می‌شد و آن حضرت به بازگو کردن مطالب جلسات برای مشرکان می‌پرداخت و با چنین عملی قصد اثبات کلام الهی و حجیت خود را داشتند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات