۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۱۴۴۲
آیت الله حیدری:

درخواست برای معجزه، لجبازی و بهانه جویی از سوی مشرکان بود

درخواست برای معجزه، لجبازی و بهانه جویی از سوی مشرکان بود
آیت الله حیدری حیدری با اشاره به بهانه جویی‌های مشرکان برای عدم قبول قرآن و معجزه، گفت: مشرکان قریش به وجود خدا اعتقاد داشتند، اما نبوت انبیا را نمی‌پذیرفتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به اینکه عدم رسول بودن بشر، سحر و ساحری، خواب‌های آشفته و بی معنا، افتراء و شاعر بودن از بهانه‌های مشرکان برای عدم پذیرش نبوت و جلوگیری از روی آوردن مردم به قرآن بود، خاطرنشان کرد: مشرکان، پا را فراتر گذاشته و خواستار آوردن معجزه برای اثبات حقانیت نبوت بودند؛ مشرکان قریش به وجود خدا اعتقاد داشتند، اما نبوت انبیاء را نمی‌پذیرفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مشرکان به خلقت آسمان‌ها و زمین از سوی خداوند اعتقاد دارند، گفت: مطالبه گری مشرکان برای ارائه معجزه از سوی حضرت ختمی مرتبت نه برای حقیقت گرایی بلکه یک نوع بهانه جویی بود، پیشنهاد ارائه معجزه تنها برای وقت گذارنی بود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه مشرکان به نبوت انبیاء معتقد نبودند، تصریح کرد: رسول خدا (ص)، معجزه‌های بسیاری به مشرکان نشان داد، اما از آنجا که حقیقت جو نبودند، بهانه‌های واهی مطرح کردند و با دیدن معجزه‌های بسیار، رسول خدا (ص) را ساحر زبردست نامیدند.

وی با بیان اینکه درخواست برای معجزه یک نوع لجبازی و بهانه جویی از سوی مشرکان بود، گفت: کاری که فی البداهه صورت بگیرد، ماهیت سحر و جادو ندارد؛ معجزه برای ادعای نبوت است، اما ساحران نه تنها ادعای نبوت ندارند بلکه برای فریفتن عموم بود./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات