۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۲۳۴۳
آیت الله حیدری:

موضع گیری های حضرت موسی برای رهروان جبهه مقاومت الهی، درس آموز است

موضع گیری های حضرت موسی برای رهروان جبهه مقاومت الهی، درس آموز است
آیت الله حیدری گفت: موضع گیری‌های حضرت موسی (ع) برای رهروان جبهه مقاومت الهی در برابر مستکبران مایه عبرت گیری و درس آموزی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به اینکه قصه حضرت موسی (ع) و بنی اسرائیل از پرتکرارترین قصه‌ها در قرآن است، اظهار داشت: قصه‌های حضرت موسی (ع) در ۳۴ سوره قرآنی بصورت اجمالی و تفصیلی ذکر شده و در سوره انبیاء پس از حضرت ختمی مرتبت، به حضرت موسی (ع) اشاره شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نام حضرت موسی (ع)، ۱۳۶ بار در قرآن کریم ذکر شده است، خاطرنشان کرد: نام هارون (ع) ۲۰ بار و بیشتر در کنار نام برادر بزرگوارشان ذکر شده است؛ هارون، جانشین و وصی موسی (ع) و از ابتدای نبوت یارو یاور بود.

آیت الله حیدری با بیان اینکه علت تکرار بسیار قصه موسی (ع) و بنی اسرائیل بخاطر عبرت آموزی است، ادامه داد: قرآن برای قصه گویی و سرگرمی نازل نشده است، قصه‌های انبیاء برای عبرت آموزی و عبرت انگیزی می‌باشد و در داستان بنی اسرائیل و موسی (ع)، مقاومت شان در برابر فرعون به عنوان بزرگترین طاغوت تاریخ مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه فرعون، تنها انسان تاریخ مدعی ربوبیت است، اضافه کرد: فرعون از قدرت نظامی، مالی، فرهنگی و تبلیغی بسیاری برخوردار بود؛ حضرت موسی (ع) به تنهایی در برابر چنین طاغوتی، ایستادگی کرد و موضع گیری‌های شفاف، انقلابی و شجاعانه نشان داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضع گیری‌های حضرت موسی (ع) برای رهروان جبهه مقاومت الهی در برابر مستکبران مایه عبرت گیری و درس آموزی است، تصریح کرد: اسرائیل، به معنای بنده خدا و لقب حضرت یعقوب (ع) است و از فرزندانشان تنها یوسف و بنیامین به پیامبری برگزیده شدند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات