۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۹۲۷
آیت الله حیدری:

فلسفه و حکمت همه عبادات به ذکر خدا باز می گردد

فلسفه و حکمت همه عبادات به ذکر خدا باز می گردد
آیت الله حیدری با بیان اینکه قرآن بر ذکر بسیار خداوند متعال تأکید دارد، گفت: فلسفه و حکمت همه عبادات به ذکر خدا باز می گردد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه زلال معرفت با بیان اینکه یاد خدا مرحله بعد از معرفت خدا است، خاطرنشان کرد: شناخت خداوند از راه فطرت، علم، عقل و دل همانا معرفت به خداوند است، اما شناخت همراه با غفلت فایده ندارد، شناخت خداوند باید تداوم داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عزت، وجود، کمال و سعادت انسان در گرو یاد خدا است، تصریح کرد: تکامل انسان به برکت یاد خداوند حاصل می‌شود، انسان مرتبط با خدا با عالم کمال، نورانیت و ابدیت ارتباط خواهد داشت؛ از این رو است که خداوند از بندگان مؤمن می‌خواهد در همه عمر به یاد خدا باشند.

آیت الله حیدری در رابطه با آیه «یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا» عنوان داشت: طبق روایات مقصود تسبیح حضرت زهرا (س) است، فلسفه و حکمت همه عبادات به ذکر خدا بازمی گردد البته یاد خدا مراتبی دارد که نخستین آن قلبی است.

وی با بیان اینکه یاد قلبی، زبانی و عملی مراتب ذکر خدا هستند، بیان داشت: انسان در دل باید یاد خدا باشد و زبانش همواره نام و صفت خداوند را ذکر کند و انجام واجب در وقت معین و دوری از گناه همانا یاد عملی خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن بر ذکر بسیار خداوند متعال تأکید دارد، گفت: مال و فرزندان نباید سبب فراموشی از ذکر خداوند شوند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات