۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۲۸۰۱
آیت الله حیدری:

ترس از قیامت، انسان‌ها را خالص می‌سازد

ترس از قیامت، انسان‌ها را خالص می‌سازد
آیت الله حیدری با بیان اینکه اینکه ترس از روز قیامت انسان‌ها را خالص می‌سازد، گفت: انبیا و اولیای الهی با یادآوری روز قیامت و ترس از آن، خالص شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به اینکه انسان‌های با تقوا در غیب و نهان از پروردگار و روز قیامت ترس دارند، عنوان داشت: مؤمنان و اهل تقوا علی رغم اینکه در روز قیامت به خداوند امیدوار هستند، اما ترس دارند از اینکه خداوند، اعمال شان را قبول نکند و مورد غضب الهی قرار بگیرند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مؤمنان در روز قیامت میان خوف و رجاء زندگی می‌کنند، اظهار داشت: امیرالمؤمنین بار‌ها گفتند که از کجا انسان یقین کند، نماز و اعمالش قبول است، همیشه باید بیم داشت؛ از این رو ترس انسان‌های باتقوا و مؤمن بسیار زیاد است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه ترس از روز قیامت انسان‌ها را خالص می‌سازد، افزود: انبیا و اولیای الهی با یادآوری روز قیامت و ترس از آن، خالص شدند؛ از روز قیامت باید ترسید و به توشه اندک قانع نشد.

وی با بیان اینکه قرآن، ذکر مبارک است، خاطرنشان کرد: از آنجا که ذکر به معنای یادآوری، هدایتگری و روشنگری و بیداری از خواب غفلت می‌باشد؛ پس قرآن به معنای هدایتگر و روشنگر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: انسان اگر از خواب غفلت بیدار نشود هرگز در راه حق، سیر و سلوک نخواهد داشت؛ از این رو نخستین منزل در سیر و سلوک را «یقظه» یا بیداری از غفلت معرفی می‌کنند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات