۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۵۳۰۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

منطق ابراهیمی و نفوذ توحید در میان بت پرستان

منطق ابراهیمی و نفوذ توحید در میان بت پرستان
آیت الله حیدری با اشاره تبدیل شدن آتش گرم به گلستان برای ابراهیم(ع)، گفت: حضرت ابراهیم (ع) با منطق رسایشان، نمرودی‌ها و منطق بت پرستی را محکوم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه انوار هدایت شبکه استانی، با اشاره به اینکه آیه‌های ۵۱ تا ۷۰ سوره انبیاء دربرگیرنده داستان حضرت ابراهیم (ع) است، اظهار داشت: نام آن فرستاده خداوند ۶۹ بار در ۲۵ سوره قرآن ذکر شده و قصه‌های آن حضرت به صورت تفصیلی در سوره انبیاء آمده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) شیخ الانبیاء و صاحب شریعت و در قرآن به مقامات الهی آن حضرت از قبیل خلیل، امام و رسول اشاره شده است، عنوان داشت: مبارزه آن حضرت با بت پرستی به جا‌های باریک کشیده شد و در نهایت با یک اقدام انقلابی، بت‌ها را که نماد ظالمانه نمرود، شکست و چنین اقدامی، فاجعه‌ای برای نمرودیان تلقی شد.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه آتش گرم به گلستان باطراوتی برای ابراهیم (ع) تبدیل شد، افزود: محاکمه و مناظره‌های بسیاری برگزار و حضرت ابراهیم (ع) با منطق رسایشان، نمرودی‌ها و منطق بت پرستی را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه نمرود در برابر منطق حضرت ابراهیم (ع) عاجز و درمانده بود، گفت: نمرود نتوانست در برابر منطق خلیل الله ایستادگی کند و از آنجا که مرام توحید در میان مردم نفوذ یافته بود، حضرت را به همراه همسر و لوط (ع) به شامات تبعید کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) به سوی شامات (فلسطین) تبعید شد، بیان داشت: در مصر و شامات مردم را به توحید دعوت کرد و در ۱۲۰ سالگی صاحب اسماعیل (ع) شد و به امر خداوند زن و فرزند را به مکه و در جوار کعبه فرستاد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات