۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۷۲۵
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

ضرورت مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان

ضرورت مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام اسلامی تبار با تبریک عید فطر بر مراقبت از دستاورد‌های بزرگ ماه رمضان تأکید کرد و گفت: مراقب باشید بعد از ماه رمضان پرونده خوبی‌های خود را در این ماه نبندید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و تبریک برای یک ماه روزه داری و عبادت و مناجات این ماه، گفت: توفیق روزه داری، عبادت و مناجات در این ماه برای مسلمانان توفیق ناشناخته و غیر قابل توصیف است.

وی ماه مبارک رمضان را ماه زیبایی، استغفار، توبه، پاکی و تقوا، ذکر و مناجات، تلاوت قرآن، محبت در انسان، توجه و رسیدگی به نیازمندان، آشتی کردن با خدا و بندگان خدا و ماه پرهیز از گناهان دانست و افزود: پاکی و طهار‌تی‌ که در این ماه حاصل می‌شود دستاورد بزرگ و ارزشمندی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر مراقبت از دستاورد‌های بزرگ ماه مبارک رمضان گفت: شیطان در کمین است، بنابراین مراقب باشید یک ماه شب زنده داری و مناجات و تشنگی و گرسنگی این ماه را با یک غیبت از دست بدهید.

وی ادامه داد: فلسفه ماه مبارک رمضان این است که خداوند بندگان خود را در این یک ماه تمرین، تربیت و پرورش بدهد تا در مابقی ماه‌های سال از آموزش‌هایی که در این ماه دیده است استفاده کند.

امام جمعه موقت کاشان، ماه رمضان را ماه ذکر و مناجات و استغفار از گناهان دانست و با اشاره به این که سیئات، حسنات را نابود می‌کنند، گفت: مواظب باشید بعد از ماه رمضان پرونده خوبی‌های خود را در این ماه نبندید.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه زکات فطره را واجب دانست و با اشاره به این که زکات فطره باید در روز عید سعید فطر پرداخت شود یادآور شد: امام صادق (ع) می‌فرماید، زکات فطره بر هر مسلمانی واجب است و اگر پرداخت نشود خوف از مرگ حتمی است.
 
لازم به ذکر است، نماز عید سعید فطر صبح امروز در ۷۰ درصد مساجد شهرستان کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات