۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۷۴۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عید روز پیوند با خداوند است / عید فطر تجلی حالت‌های شکر و حزن است

عید روز پیوند با خداوند است / عید فطر تجلی حالت‌های شکر و حزن است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عید روز پیوند با خداوند است، گفت: عید فطر، تجلی دو حالت شکر از منت الهی بر هدایت یا حزن بر پایان مهمانی الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در ویژه برنامه زلال معرفت با بیان اینکه فطر، عید بندگی و رازو نیاز با خدا و ارتباط با بندگان است، اظهارداشت: عید مربوط به زمانی است که انسان به قله‌ای از کمال و درجات متعالی برسد، در بحث عید مبعث حضرت ختمی مرتبت به جایی می‌رسد که جبرائیل خدمت شان آمد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عید قربان، انسان با به جا آوردن حج و قربانی کردن هوای نفس چنین فریضه‌ای را به پایان می‌رساند، عنوان داشت: عید فطر از آن رو عید است که انسان به مدت ۳۰ روز مهمان خداوند بود، گرسنگی و تشنگی را تحمل و با قرائت قرآن کریم، یاد خدا، شب زنده داری به تقویت ارتباط با خداوند و بندگان می‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اعمال شب عید فطر گفت: در نماز شب عید فطر دو رکعت وجود دارد و در رکعت اول، هزار بار توحید خوانده می‌شود؛ چنین مطلبی بدین معنا است که شب عید فطر، شب توحید می‌باشد.

وی با بیان اینکه در عید فطر از خداوند، عیدی توحیدی بخواهیم، خاطرنشان کرد: زکات فطره یعنی آنکه به بنده خدا توجه داشته باشیم، در آموزه‌های اسلامی زکات فطره مقدم بر نماز عید می‌باشد چرا که صبغه الهی داشتن منوط به یاری رسانی به نیازمندان و تواضع و خشوع در نماز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روز عید روز پیوند با خداوند است، بیان داشت: عید فطر، تجلی دو حالت شکر از منت الهی بر هدایت یا حزن بر اینکه از مهمانان الهی نباشیم. /۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات