۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۳۷۸۷

اقدامات صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس بی‌نتیجه است

اقدامات صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس بی‌نتیجه است
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که «اسرائیل برای یهودی‌سازی، هر کاری هم انجام دهد، نمی‌تواند شهروند فلسطینی را یهودی کند».

به گزارش خبرگزاری رسا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد طرحی را برای «یهودی‌سازی» قدس اجرایی کند.

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این ادعای نتانیاهو گفت که «اسرائیل برای یهودی‌سازی، هر کاری هم انجام دهد، نخواهد توانست شهروند فلسطینی را یهودی کند».

روزنامه «القدس العربی» به نقل از اشتیه گزارش داد: «برنامه یهودی‌سازی، مسئله تازه‌ای نیست... هر روز شاهد این یهودی‌سازی هستیم و این، جهان عرب را با چالش مواجه می‌کند».

وی تأکید کرد که ملت فلسطین برای ناکام گذاشتن این طرح صهیونیستی، به روی ساکنان قدس اشغالی حساب باز کرده‌اند.

این مسئول فلسطینی با اشاره به برچیدن گیتهای الکترونیکی رژیم صهیونیستی توسط ساکنان قدس، گفت: «ایستادگی آنان، اصل ماجراست».

اشتیه همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی «همستگی عزتمندانه‌ای» با شهر قدس داشته باشند و در برابر توطئه‌ها علیه این شهر ایستادگی کنند.

شهرکسازی‌های بسیاری در شهر قدس صورت می‌گیرد تا مسؤولان صهیونیست بتوانند این شهر را یهودی کنند؛ زیرا نتانیاهو مدعی است که قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظرات