۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۷۹۹
امام جمعه جعفریه قم خبر داد؛

کمک‌رسانی به ۷۵۰ خانواده جعفریه قم در رزمایش مواسات

کمک‌رسانی به ۷۵۰ خانواده جعفریه قم در رزمایش مواسات
حجت الاسلام دهقانی گفت: شهر جعفریه دارای ۳۰ روستا است که در مجموع با شناسایی‌های صورت گرفته ۷۵۰ خانواده نیازمند شناسایی و کمک رسانی شدند.

حجت‌الاسلام حسینعلی دهقانی امام جمعه شهر جعفریه استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در رزمایش مواسات،‌ همدلی و کمک مؤمنانه گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر کمک‌رسانی به نیازمندان در قالب رزمایش مواسات، قرارگاه مواسات در استان قم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی و با حضور ائمه جمعه در همان روز تشکیل شد و سپس ذیل آن، هجدهم شعبان در شهر جعفریه قرارگاه با حضور مسؤولان آغاز به کار کرد و به حول و قوه الهی، ستاد نماز جمعه در این قرارگاه نقش بسیار پررنگی داشت.

وی افزود: شهر جعفریه دارای ۳۰ روستا است که در مجموع با شناسایی‌های صورت گرفته ۷۵۰ خانواده نیازمند شناسایی شدند.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به نحوه جمع آوری کمک‌های مردمی تصریح کرد: برای جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت حضوری سراغ خیرین شناخته شده شهر رفتیم، با کمک آنها مبالغی را تهیه کردیم و با همکاری دیگر نهادها نیز برای جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام شد و در نهایت، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بسته‌بندی ارزاق تهیه شده را بر عهده گرفتند.

امام جمعه شهر جعفریه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و گشت قربانی به ارزش ۲۵ میلیون تومان برای کمک رسانی به نیازمندان جمع آوری و تهیه شد، تصریح کرد: تا شانزدهم ماه رمضان تقریباً تمام خانواده‌های نیازمند یک مرتبه کمک معیشتی دریافت کردند و تحت پوشش قرار گرفتند.

وی گفت: ۲۵۰۰ غذای گرم متبرکه آستان حضرت معصومه(س) نیز در این مدت میان نیازمندان توزیع و هلال احمر نیز ۱۰۰ بسته ارزاق توزیع کرده است.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه به خانواده‌های درگیر بیماری کرونا و خانواده‌هایی که عزیزی را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند، کارت هدیه اهدا شد گفت: در مرحله دوم کمک رسانی‌ها طی روزهای آینده، دومین محموله بسته‌های ارزاق را میان خانواده‌ها توزیع خواهیم کرد و همچنین بنا داریم بعد از ماه رمضان نیز این روند کمک‌رسانی‌ها را ادامه دهیم.

امام جمعه شهر جعفریه با بیان این که در قالب قرارگاه تشکیل شده از روز اول مصوب کردیم، هر مجموعه و نهادی بنا داشت کمکی صورت دهد، با قرارگاه هماهنگ باشد تا مانع موازی‌کاری شویم، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان هلال احمر، سازمان بهزیستی و دیگر نهادها همگی ذیل قرارگاه فعالیت کردند و بنا داریم در مرحله دوم بر اساس اولویت‌ها کمک‌رسانی به خانواده‌ها را در دستور کار داشته باشیم./1325/ت302/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات