۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۵۳۸۱۹

شکرانه زیارت

شکرانه زیارت
همزمان با ایام عید سعید فطر صحن‌های حرم‌های مطهر از جمله حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و شاهچراغ بازگشایی شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، آستان قدس رضوی دیروز در اطلاعیه‌ای  اعلام کرد: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از روز دوشنبه پنجم خردادماه صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به روی زائران روزانه از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب بازگشایی می‌شود.
ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رئیس‌جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرد و به این ترتیب از روز گذشته پنجم خردادماه صحن‌های حرم مطهر رضوی بازگشایی شد.
 
* همچنین دیروز حرم مطهر حضرت معصومه از ساعت
7 صبح به روی مردم باز شد و مردم از شهرهای دور و نزدیک و همچنین مجاوران حضرت پس از مدت‌ها بساط عاشقی و درددل‌های خود را در صحن مقدس حرم باز کردند.
 
* کشور سفیدتر شد
جدیدترین آمار کرونا در کشور نشان می‌دهد تعداد مناطق سفید به 19 استان رسیده است. به گزارش «وطن ‌امروز»، از هفته گذشته وزارت بهداشت تعداد استان‌هایی را که هیچ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آنها ثبت نمی‌شود اعلام کرد؛ بر همین اساس، تعداد استان‌های سفید و کم‌خطر از 10 به 19  استان افزایش یافته است. همچنین در ادامه روند اعلام آمارهای خوب کرونایی، دوشنبه 5 خرداد تعداد فوتی‌های کرونا در کشور برای نخستین بار در سال جاری به رقم 34 نفر رسید که کمترین میزان در 70 روز اخیر را نشان می‌دهد. 
همچنین در استان خوزستان که در وضعیت قرمز به سر می‌برد تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها کاهش یافته است. 
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدواریم این روند بهبود نسبی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم طی روزها یا هفته‌های آینده خبر کنترل و مهار این بیماری را به مردم اعلام کنیم اما همچنان توصیه وزارت بهداشت به مردم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری‌هاست. 
وی همچنین درباره آخرین آمار کرونا گفت: از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه و  بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱9» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری شدند و هزار و ۶۸۵ مورد (معادل ۸۳ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به «کووید- ۱۹» در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.
 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار دیگر مبتلا به «کووید- ۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۴۵۱ نفر جان باخته‌اند. جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش‌ها تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- ۱۹» در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
 ۲۵۸۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش‌های آی‌سی‌یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. وی گفت: تاکنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص «کووید- ۱۹» در کشور انجام شده است.
ارسال نظرات