۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۵۳۸۳۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تزکیه نفس و تعلیم و تعلم مبانی اسلامی، محور علم و عمل آیت الله دارایی بود

تزکیه نفس و تعلیم و تعلم مبانی اسلامی، محور علم و عمل آیت الله دارایی بود
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: تزکیه نفس و تعلیم و تعلم مبانی اعتقادی و اسلامی، محور علم و عمل آیت الله دارایی(ره) در طول عمر شریفش بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران با صدور پیامی ارتحال تولیت مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر را تسلیت گفت.
 
متن کامل این پیام به شرح زیر است؛ 
 
«انالله و اناالیه راجعون»
رحلت عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله آقای فیض الله دارایی رحمه الله علیه ثلمه بزرگی برای جامعه علمی و حوزوی مازندران است که موجب تالم و تاثر اینجانب شد.
 
عالمی که تزکیه نفس و تعلیم و تعلم مبانی اعتقادی و اسلامی، محور علم و عمل ایشان در طول عمر شریفشان بود و از جمله شخصیت‌های بارز دینی این دیار محسوب می‌شد که همواره نام و خدمات شایسته ایشان در تعلیم معارف الهی و آموزه‌های دینی و نیز مواضع انقلابی شان در طول مبارزات انقلاب اسلامی مورد توجه همگان قرار می‌گرفت.
 
اینجانب این مصیبت بزرگ را به بیت مکرم و جامعه حوزوی و علمی استان تسلیت عرض نموده، علو درجات عالیه برای آن فقید سعید را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم.
 
پیام تسلیت نماینده مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت الله دارایی
 
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و فرماندار قائمشهر نیز در پیام دیگری درگذشت آیت الله دارایی را تسلیت گفتند.
 
متن کامل این پیام به شرح زیر است؛
 
باسمه تعالی
انا لله و انا إلیه راجعون
 
«المؤمن العالم اعظم اجراً من الصائم القائم الغازی فی سبیل الله و اذا مات ثلم فی الاسلام ثلمه لا یدهاشی»
 
دانشمند مؤمن پاداشش از روزه دار، نمازگزار و مجاهد راه خدا برتر است. اگر از دنیا برود، رخنه‌ای رخ می‌دهد که چیزی آن را جبران نکند. امیرالمؤمنین علی علیه السلام
 
با تأثّر و تألّم شدید، ارتحال عالم پارسا، مؤسّس حوزه علمیه قائم شهر، شیخ العلماء «مرحوم آیت الله حاج شیخ فضل الله دارایی» را به اطلاع عموم اهالی ولایت مدار مازندران و همشهریان قائم شهری می‌رسانیم.
 
او که عمر پر برکت خود را در تحصیل و تدریس و ترویج معارف اهل بیت سپری ساخت و در منبر و خطابه جمعه لسان داشت، مقارن عید سعید فطر دعوت حق را لبیک گفت [عاشَ سعیداً و مات سعیداً].
 
اینجانبان این ضایعه مؤلمه را به محضر، ولی الله اعظم حجّة بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف و نائب بر حقش حضرت آیت الله خامنه‌ای و علمای اعلام و مؤمنین منطقه تسلیت عرض می کنیم و از پیشگاه خدای رحمان برای این عزیز راحل طلب رحمت و رضوان داریم./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
انا لله و انا إلیه راجعون
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
خدا رحمتشون کنه
0
0