۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۸۵۹

رهایی ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

رهایی ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۴۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار با همت و تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان رهایی پیدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی، رئیس کل دادگستری خوزستان، شامگاه گذشته در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور و روسای شورا‌های حل اختلاف استان‌های خوزستان، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه و ایلام با تبریک عید سعید فطر، از رهایی ۴۶ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار با همت و تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد و گفت: علی رغم وسعت استان، خوشبختانه اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان در سال ۹۸ با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم، ۴۶ نفر از محکومین به قصاص را از چوبه دار نجات دهند.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: شورای حل اختلاف با وجود نیروی‌های مردمی که دارد تأثیری زیادی در کاهش دعاوی داشته و استان ولایی و شهید پرور خوزستان در این زمینه و اصلاح ذات‌البین از جایگاه خوبی در سطح کشور برخودار است.

این مقام مسؤول یکی از مشکلات عمده شورا‌های حل اختلاف را فضای فیزیکی دانست و افزود: در استان خوزستان علی رغم کمبود‌های فراوان تلاش کردیم فضای فیزیکی مناسبی برای شورا‌های حل اختلاف تامین کنیم.

همچنین عبدالعباس زبیدی نیا، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ضمن ارائه عملکرد و نظرات و پیشنهادات خود پیرامون شورای حل اختلاف، میزان مصالحه شورا‌های حل اختلاف خوزستان در سال  ۹۸ را بیش از ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت:  با همت، تلاش و کوشش اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان در سال گذشته بیش از  ۳۳ درصد پرونده‌های قابل مصالحه با صلح و سازش مختومه شدند و امسال با تلاش مضاعف و استفاده از تمام ظرفیت ها، امیدواریم افزایش چشمگیر در آمار مصالحه‌ها داشته باشیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان بیان داشت: در ارزیابی‌های سالانه عملکرد فرهنگی شورا‌های حل اختلاف کشور، واحد فرهنگی شورا‌های حل اختلاف خوزستان توانست در سال ۹۸ برای دومین سال متوالی موفق به کسب بالاترین نمره ارزیابی، به عنوان واحد برتر در سطح کشور معرفی گردد. /۹۴۵۶/پ210/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات