۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۸۹۵
مكتب امام خمينی(2)؛

رهبری آیت الله خامنه‌ای نقش تاثیرگذاری در پیدایش تمدن نوین اسلامی دارد

رهبری آیت الله خامنه‌ای نقش تاثیرگذاری در پیدایش تمدن نوین اسلامی دارد
معاون دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین بیان داشت که مرجعیت دینی آیت الله خامنه ای پس از ارتحال حضرت امام، در پیدایش تمدن اسلامی نوین نقش تاثیرگذاری داشت.

حجت الاسلام شیخ عبدالله صالح معاون دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: مکتب امام بر پایه ستم ستیزی در جهان، کنار گذاشتن اختلافات مذهبی و وحدت امت اسلامی بنیان نهاده شده است.

شیخ عبدالله صالح با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر مقابله با ستمگران و استکبار جهانی تأکید وافری داشت، افزود: این گونه کشورهای استکباری همواره درپی سوء استفاده از ملت ها و چپاول ثروت های ملی هستند. از اینرو ایشان با ستمکارترین کشور جهان یعنی آمریکا مقابله و از مستضعفان بویژه ملت فلسطین حمایت کرد.

دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین افزود: مرجعیت دینی که در شخص حضرت امام و جانشین بر حقش آیت الله خامنه ای متبلور شد، در پیدایش تمدن اسلامی نوین نقش تاثیرگذاری ایفا کرد. امام خمینی (ره) در واقع رمز آزاد شدن از بند ستمگری و ستمگران است و مسیر مبارزه با مستکبران را ترسیم کرد.

شایان ذکر است که امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در بيستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهريـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 ميلادى) در شهرستان خمين از توابع استان مركزى ايران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد پـاى بـر خـاكدان طبيعت نهاد و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
پیشینه خبر ربطی به مصاحبه ندارد..
1
0
قیمیان
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
مصاحبه های پرمحتوا بگذارید روی سایت تان.
1
0