۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۵۳۹۰۱
پس از رسیدن به وضعیت زرد؛

مساجد کاشان از امروز بازگشایی شدند

مساجد کاشان از امروز بازگشایی شدند
حجت الاسلام نوروززاده گفت: در پی شیوع ویروس کرونا بعد از گذشت سه ماه از تعطیلی مساجد، امروز مساجد شهرستان کاشان رسما بازگشایی شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: مساجد شهرستان کاشان که براساس تصمیم مدیریت بحران شهرستان کاشان از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تعطیل شده از امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه رسما بازگشایی شدند.

وی افزود: با ابلاغ پروتکل بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان، مساجدی که آمادگی اقامه نماز فُرادا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی رسما بازگشایی شدند.

به گفته وی حدود ۶۰ درصد مساجد کاشان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی نماز فُرادا را اقامه کردند.

حجت الاسلام نوروز زاده گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اجرای پروتکل بهداشتی، استفاده از ماسک و مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله گذاری مرحله به مرحله نماز جماعت در مساجد شهرستان کاشان بدون انجام دعا و سخنرانی و در زمان کوتاه اقامه شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان یادآور شد: شب‌های قدر نیز برخی از مساجد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی مراسم شب‌های احیا را برگزار کردند.

حجت الاسلام نوروززاده ادامه داد: با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا نماز نماز عید فطر در بیش از ۷۰ درصد از مساجد شهرستان کاشان برگزار شد و مردم بعد از نماز عید درخواست بازگشایی مساجد و اقامه نماز جماعت داشتند.

وی تعداد مساجد شهرستان کاشان را ۴۳۰ مسجد اعلام کرد و با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۲۰ مسجد فعال دارای امام جماعت و اقامه نماز جماعت هستند، افزود: از ۴۳۰ مسجد در شهرستان کاشان ۲۶۶ مسجد در شهر کاشان است.

به گفته وی دو مسجد آقا بزرگ و مسجد جامع از قدیمی‌ترین مساجد شهرستان کاشان هستند که به ثبت ملی رسیده است.
 
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به انتخاب مسجد نمونه بر اساس ضوابط در منشور اجرایی مساجد، یادآور شد: براساس این منشور مسجد باب الحوائج خیابان آیت الله سعیدی به امامت حجت الاسلام بنایی به عنوان مسجد شاخص شهرستان کاشان در سال گذشته اعلام شد.

لازم به ذکر است، براساس تصمیم مدیریت بحران شهرستان کاشان از اسفندماه سال ۹۸ مساجد کاشان تعطیل شد و از امروز ۷ خردادماه بعد از سه ماه تعطیلی بازگشایی شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات