۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۹۱۳
عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان:

توفیقات کشور درمقابله با کرونا حاصل امر به معروف اجتماعی و روحیه جهادی است

توفیقات کشور درمقابله با کرونا حاصل امر به معروف اجتماعی و روحیه جهادی است
آیت الله ترابی گفت: درمقابله باکرونا ومشکلات حاصله، توفیقات کشور و نظام اسلامی حاصل امربه معروف اجتماعی و روحیه جهادی است.
به گزارش خبرگزاری رسا در دامغان، آیت الله سید محمود ترابی در آیین تجلیل از طلاب و روحانیان فعال در امر غسل و کفن و دفن اموات کرونایی که به همت حوزه علمیه برادران دامغان پیش از ظهر امروز در محل دفتر وی برگزار شد، با شایسته تقدیر خواندن وظیفه شناسی طلاب و روحانیان جهادگر فعال در ضدعفونی اماکن و معابر، نیرو‌های پشتیبان بیماران کرونایی، بیمارستان، غسال خانه و ...، اظهار داشت: مبارزه با شیوع بیماری‌های جسمی، روحی و اجتماعی مانند این ویروس منحوس از مصادیق نهی از منکر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی است، که بی توجهی و فراموشی آن‌ها در جامعه سبب کم‌رنگ شدن و تعطیلی دیگر واجبات دینی می‌شود، افزود: اگر امر به معروف در جامعه زنده باشد، همه حسنات گسترش می‌یابد.

آیت الله ترابی با تمجید از همدلی و همکاری و روحیه جهادی همه اقشار جامعه، کادر پزشکی و پرستاری، بسیاری از مسؤولان و نهاد‌ها و نیروها، طلاب و روحانیان، بسیج و به ویژه خیران نیک اندیش از آغازین روز‌های شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: در موضوع مقابله با کرونا و مشکلات حاصل از آن، توفیقات به دست آمده حاصل به میدان آمدن همه نیرو‌ها در این امر به معروف اجتماعی است.

استاد درس خارج حوزه‌های علمیه با اظهار تأسف از درگذشت شمار زیادی از هموطنان براثر بیماری کرونا و تسلیت به خانواده‌های آنان، تصریح کرد: تغسیل و تدفین اموات باصطلاح کرونایی کار بسیار دشواری بود که به لطف خدا علما، طلاب و روحانیان به خوبی به میدان آمدند و وظایف شرعی خود عمل کردند، البته تأکید بر این است که حضور روحانیت در امورات مربوط به آن‌ها باید دائمی باشد.

مسؤول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان در پایان با تأکید براینکه، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نه تنها زبانی بلکه عملی انجام شود، تأثیر نیکوی آن در همه فرائض و امورات جامعه مشهود خواهد بود، اضافه کرد: شیوع این ویروس منحوس امتحان بزرگ الهی برای همگان است که باید یک به یک خود را بسنجیم و ببینیم چگونه به وظیفه خود در این شرایط عمل کرده ایم.

گفتنی است، در این نشست طلاب و روحانیان فعال در امر مبارزه باشیوع کرونا، کمک به مبتلایان و کادر پرستاری، غسل و کفن و دفن اموات کرونایی ازسوی حوزه علمیه دامغان تجلیل شدند./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات