۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۴۰۱۲
امام جمعه هویزه:

نمایندگان مجلسی در تراز انقلاب تشکیل دهند

نمایندگان مجلسی در تراز انقلاب تشکیل دهند
امام جمعه هویزه با بیان اینکه مجلس یازدهم باید نماد پختگی و مردم سالاری دینی باشد، گفت: مهمترین مؤلفه مجلس یازدهم نگهداری از آرمان‌های انقلاب و پیشروی در گام دوم است.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز کار مجلس یازدهم اظهارداشت: افتتاحیه مجلس آیین جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی است. ۴۰ سالگی نماد عقلانیت و رشد همه جانبه انسانی، نهاد‌ها و مجلس محسوب می‌شود، چنین مجلسی باید نماد پختگی و مردم سالاری دینی باشد.

امام جمعه هویزه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم نخستین مجلس در چلّه دوم انقلاب اسلامی است، عنوان داشت: چنین مجلسی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است؛ سمت و سو و رویکرد آن می‌تواند زیربنای گام استوار و سازنده نظام اسلامی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه با اشاره به اینکه نمایندگان باید مجلسی در تراز انقلاب برای پیشبرد اهداف تشکیل دهند، افزود: نمایندگان، مصوبات، قوانین و عملکرد، چهار رکن و مقوله اساسی مجلس شورای اسلامی هستند که مهمترین مؤلفه شان نگهداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیشروی در گام دوم انقلاب، است.

حجت الاسلام حمزه نژاد با بیان انتظارات و مطالبات از مجلس ادامه داد: زمانی که نخبگان ملت در چنین مجلسی که عصاره ملت است، قرار گیرند خواسته و انتظارات از آن بالا می‌رود، نمایندگان بر مبنای واقعی و برای مصلحت جامعه و نظام، تصمیم گیری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قانونگذاری و نظارت دو وظیفه مهم نماینده مجلس است، اضافه کرد: جایگاه سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی در نظام اسلامی بستگی به مجلسی کارآمد و وواقع گرا دارد و اگر نمایندگان به بهترین شکل ممکن به وظایف شان عمل کنند؛ چنین جایگاه‌هایی ارتقاء و پیشبرد و پیشرفت مهمی به دست خواهد آمد.

امام جمعه هویزه خاطرنشان کرد: باورپذیری سیاست‌های نظام اسلامی و آگاهی بر دو وظیفه مذکور، ساده زیستی و دوری از اشرافی گری، عدم وابستگی به کانون‌های مسبب فساد در تصمیم گیری‌ها «سیاسی، اعتقادی، قومی قبیله ای»، تصمیم گیری به دور از تعصبات، بصیرت و نگاه جامع به فراتر از حوزه انتخابی از ویژگی‌های نماینده انقلابی است.

حجت الاسلام حمزه نژاد با اشاره به اینکه ساده زیستی و دوری از تجملات یکی از ویژگی‌های مهم برای نماینده در تراز انقلاب اسلامی گفت: تجمل گرایی آفت بسیاری از مسؤولان و کارگزاران است، نمایندگان از آنجا که برای قانونگذاری در نظام اسلامی تصمیم می‌گیرند باید نگاه کلانی داشته باشند./۹۴۵۶/ت310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات