۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۴۰۴۱
امام جمعه بخش فردو استان قم خبر داد؛

تداوم رزمایش مواسات و کمک رسانی به مردم نیازمند در بخش فردو قم

تداوم رزمایش مواسات و کمک رسانی به مردم نیازمند در بخش فردو قم
حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: براساس شناسایی‌های صورت گرفته ۱۱۵خانواده نیازمند در روستای فردو شناسایی و در دو مرحله بسته ارزاق میان آنان توزیع شد.

حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌پور امام جمعه بخش فردو استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان در قالب رزمایش مواسات، مجموعه خیرین این بخش به خصوص صندوق ذخیره‌الاخره وارد میدان شدند، اظهار داشت: خیرین و صندوق‌های کمک‌رسان فراخوانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از محل‌های مختلف مخصوصاً از محل مراسم هایی که افراد بنا داشتند برای اموات خود برگزار کنند اما با توجه به شرایط کرونایی لغو شده بود ارائه کردند که الحمدلله کمک‌های بسیاری نیز جمع‌آوری شد.

وی گفت: در مرحله اول حدود ۱۵۰ بسته معیشتی بین مردم بخش توزیع کردیم و توسط یک خیر نیز ۱۰۴ بسته تقریباً هر کدام به ارزش ۲۰۰ هزار تومان شامل برنج، روغن، قند، شکر، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، چای و ... تهیه و توزیع شد.

حجت الاسلام اسماعیل‌پور گفت: در یک مرحله نیز ۹۰ بسته گوشت قربانی ۷۵۰ گرمی از طرف خیرین تهیه و میان مردم این منطقه توزیع شد.

امام جمعه بخش فردو افزود: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، ۵۰ بسته ارزاق تهیه و توزیع شد. در یکی از روستاها نیز با کمک خیرین ۱۰۰ بسته ارزاق توزیع شد.

وی تصریح کرد: طبق روال هر سال یک خیر نیز شب‌های قدر در مجموعه 1000 غذای گرم طبخ و در مجموعه بخش طی سه شب توزیع کرد.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته توسط نهادهای مختلف، ۱۱۵ خانواده نیازمند در این فردو شناسایی شده است، گفت: بر اساس اولویت‌ها، کمک رسانی به این افراد را در مراحل مختلف اجرایی کردیم و تاکنون با بسته‌های ارائه شده حداقل هر خانواده دو مرحله کمک‌رسانی دریافت کرده است.

امام جمعه بخش فردو ادامه داد: حدود ۲۵ خانواده شناسایی شده از این تعداد بعد از شروع ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند و حدود ۹۰ خانواده نیز از قبل دچار مشکلاتی بودند که الحمدلله توانستیم در قالب این رزمایش مواسات به آنان کمک‌رسانی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه خیرین و مردم عمدتاً در دو مناسبت عید نوروز و ماه رمضان برای کمک به نیازمندان اقدام می‌کنند، تصریح کرد: طبیعتاً بعد از ماه رمضان شاهد کاهش این کمک‌رسانی‌ها خواهیم بود لذا بنا داریم با ادامه رزمایش مواسات، کمک به نیازمندان را در دستور کار داشته باشیم تا ان‌شاء‌الله بتوانیم بخشی از مشکلات این مردم را مرتفع کنیم./1325/ت302/ق

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات