۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۵۴۰۴۷

خودکفایی خوزستان در تولید ماسک

خودکفایی خوزستان در تولید ماسک
استان خوزستان با راه‌اندازی خط مکانیزه تولید ماسک با ظرفیت تولید ۱۲ هزار عدد در ساعت به خودکفایی رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امروز بهره برداری از کارگاه مکانیزه تولید ماسک N95 سه لایه در اهواز با ظرفیت تولید ۲ هزار عدد ماسک N95 و ۱۰ هزار ماسک سه لایه در هر ساعت، صورت گرفت.

در همین رابطه دکتر فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ضرورت ایجاد شهرک تولید فراورده‌های سلامت در زمینه‌های دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فراورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی با توجه به حضور اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشکده داروسازی و نیاز مردم استان وجود دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: ایجاد شهرک تولید فراورده‌های سلامت برای آن است تا ضمن تامین نیاز‌های مردم، در خصوص اجرای فرامین مقام معظم رهبری در تحقق شعار جهش تولید به صورت عملی گام برداشته شود.

ابول نژادیان با اشاره به صادرات این محصولات از طریق مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی خوزستان گفت: این محصولات در بحث ارزآوری در قطع وابستگی به نفت و رونق اقتصادی استان و اشتغال زایی نیز موثر خواهد بود.

وی ضمن دعوت از کار آفرینان و سرمایه گذاران به فعالیت در این زمینه، حمایت کامل خود را از تولیدکنندگان استان در زمینه تهیه و تولید وسایل حفاظتی در مقابه با کرونا ویروس اعلام کرد./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات