۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۵۴۰۹۴
انصاری:

عزل قائم‌مقام رهبری از تصمیمات انقلابی امام راحل بود

عزل قائم‌مقام رهبری از تصمیمات انقلابی امام راحل بود
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) مهم‌ترین شاخص مکتب امام را انقلابی بودن دانست و گفت: عزل قائم‌مقام رهبری از تصمیمات انقلابی بود که جز امام کسی جرأت آن را نداشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۰ خرداد) در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب، گفت: قدرت‌های بزرگ و جهانخواران چه بخواهند و چه نخواهند، اندیشه سیاسی و مکتب سیاسی امام و قدرت تربیتی مکتب امام، واقعیتی انکارناپذیر در جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه اگر بگوییم گفتمان غالب دنیا گفتمان امام است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر که بشر با پدیده‌های مهم روبروست و نگاه بشر به مدیریت ناکارآمد رهبران جهانی و تضادهای ناشی از فواصل طبقاتی، جنگ‌ها، ناامنی‌ها، ناتوانی دولت‌ها در مهار پدیده‌های شومی چون داعش و ساده تر از آن ضعف دولت‌های مدعی در مهار یک ویروس و آغاز رقابت‌های اقتصادی، تسلیحاتی و فرهنگی ابرقدرت‌ها باعث می‌شود که ما میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام را رصد کنیم.

انصاری با یادآوری اینکه در سه سال گذشته سالروز ارتحال امام با ماه مبارک رمضان مقارن بود، افزود: قرار بود سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام با حضور بسیار گسترده ‌خیل عظیم زائران از سراسر کشور و دنیا برگزار شود، به همین دلیل، قبل از سال ۹۹ جلسات ستادی برگزار شد و دغدغه این را داشتیم که چگونه به این تقاضای فزاینده حضور مردم پاسخ دهیم.

به تبعیت از امام که مقید به دستورات پزشکی بودند مراسم حرم مطهر ملغی شد

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بنا به توصیه‌های پزشکی و به تبعیت از سیره امام که بسیار مقید به دستورات پزشکی بودند مراسم ۱۴ خرداد را در حرم مطهر ملغی کردیم و متأسفیم که هزاران نفر بلکه صدها هزارنفر از شیفتگان امام در ۱۴ خرداد از زیارت مرقد امام و استماع سخنان رهبر فرزانه انقلاب محروم شدند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) درباره برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام راحل گفت: این بشارت را به مردم عزیز ایران می‌دهم که رهبر معظم انقلاب روز ۱۴ خرداد به صورت زنده از طریق صداوسیما، فضای مجازی و بلندگوی مساجد و هیئات با مردم سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: در مناطق سفید سراسر کشور که اجتماع مجاز است با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین در برخی کشورهای اسلامی مثل لبنان و عراق برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه از روز ۱۳ خرداد، برنامه‌هایی در راستای محرومیت‌زدایی کلید خواهد خورد، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام، مرحله د‌وم حماسه مواسات را از حرم امام آغاز و ۴ میلیون بسته مواد پروتئینی را در سراسر کشور توزیع خواهد کرد.

وی افزود: قرارداد ایجاد ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا از طرف ستاد فرمان امام و هفت بانک در روز ۱۳ خرداد امضاء می‌شود. همچنین برای سه هزار و پانصد خانواده محروم دارای دو معلول، مسکن ساخته خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری، مهم ترین شاخص مکتب امام را انقلابی‌ بودن دانست و گفت: هرچند قدرت‌های بزرگ و برخی طرفداران آنان دوست ندارند امام انقلابی را به عنوان رهبری تحول‌گرا و الهام بخش معرفی کنند و تلاش می‌کنند امام و جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک انقلابی به معنای تندرو، افراطی و برهم زننده نظم جهانی، حامی تروریسم، مروج سلاح هسته‌ای و بنیادگرا معرفی شود.

برخی دوستان و حتی پیروان امام هم در انقلابی بودن امام و جامعه دچار اشتباه شدند

انصاری ادامه داد: برخی دوستان و حتی پیروان امام هم در انقلابی بودن امام و جامعه دچار اشتباه شدند. گروه اول انقلابی بودن را از ابتدا، موضوعی گذرا و موسمی می‌دانند و حوادث آغازین انقلاب مثل اخراج بیگانگان، مستشاران آمریکایی و حتی اعدام سرسپردگان رژیم شاهشناهی مثل هویدا را از هیجانات انقلاب می‌دانند.

برخی که خودشان در صحنه بودند می‌خواهند خودشان را مبرا کنند

وی افزود: برخی که خودشان در صحنه بودند می‌خواهند خودشان را مبرا کنند و بگویند جامعه انقلابی هیجاناتی داشته که موسمی بوده و اسمش را شور انقلابی گذاشته‌اند. 

انصاری با بیان اینکه گروه دوم انقلابی گری را مترادف شعاردادن، بر هم زدن اجتماعات قانونی و بیرون کردن رقبا از صحنه به هر قیمت می‌دانند، گفت: این افراد همچنین به دنبال پرخاشگری در صحنه داخلی و بین‌المللی هستند و این هم نوع دیگری برداشت از انقلابی گری است.

گاهی فرمان انقلابی به‌معنای پذیرش جام زهر است

وی ادامه داد: فرمان انقلابی این نیست که انسان شمشیر بردارد، گاهی فرمان انقلابی به‌معنای پذیرش جام زهر است. حالا برخی می‌خواهند بدانند این جام زهر بر اثر فشار بوده یا نرساندن امکانات به جنگ یا موضوعی دیگر. من با قاطعیت می‌گویم که هیچ کدام از این‌ها نیست. 

انصاری با بیان اینکه از برخی تحلیل‌ها درباره پذیرش قطعنامه توسط امام تعجب می‌کند، گفت: امام با تحلیل عاقلانه از شرایط ایران و اجماع جهانی و ناتوانی بخش‌های مختلف چنین تصمیمی گرفتند، البته با مشورت اطرافیان، بنابراین این تصمیم یک تصمیم انقلابی است.

وی ادامه داد: عزل قائم مقام رهبری از تصمیمات انقلابی بود که جز امام(ره) کسی جرات این کار را نداشت.

انصاری با اشاره به اعزام کشتی‌های نفت‌کش به ونزوئلا گفت: این تصمیم، تصمیمی انقلابی بود که جامعه را از وادادگی و تسلیم شدن بیرون می‌کشد.

وی با بیان اینکه در مکتب امام، انقلابی بودن یعنی تحول‌خواهی و اصلاحگری، تصریح کرد: اگر انقلابی نبودیم نباید بعد از جنگ این همه سد می‌ساختیم‌ و‌ به سمت دانش هسته‌ای و ‌علوم بنیادین می‌رفتیم.

انصاری یکی از عناصر مهم گفتمان و سیره امام را اعتماد به مردم دانست و گفت: اگر قرار بود ابتدای انقلاب مثل امروز برای انتخاب مدیران، این همه بررسی صورت بگیرد و اگر به باکری‌ها و همت‌ها، خرازی‌ها و رضایی‌ها اعتماد نمی‌کردیم، کار پیش نمی‌رفت.

وی ادامه داد: به بهانه خالص‌سازی جامعه، دایره ها را تنگ نکنیم و خط‌کشی‌ها را تزریق نکنیم و نگوییم آیا توانایی معرفی فرمانده یا دیگر شخصیت‌های نظام‌ را داریم یا نه.

در تاریخ ایران هیچ گروهی به پلیدی و کثیفی سازمان منافقین وجود ندارد

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: در تاریخ ملت ایران و نه در جمهوری اسلامی، هیچ جماعت و گروهی به پلیدی و کثیفی سازمان منافقین وجود ندارد.

داعش و منافقین یکی هستند

انصاری، برخورد امام با منافقین به عنوان دشمنان مردم را اقدامی اخلاقی دانست و گفت: منافقین کارنامه بعد از انقلاب خودشان را برای مردم جهان اعلام کنند. تردیدی نیست داعش و منافقین یکی هستند. عقبه‌های صدام با منافقین همکاری می‌کنند.

برخی ادای روشنفکری در می‌آورند که چرا امام با قاطعیت با منافقین برخورد کرد؟

وی با بیان اینکه برخی ادای روشنفکری در می‌آورند که چرا امام با قاطعیت با منافقین برخورد کرد؟ خاطرنشان کرد: منافقین بگویند با اسراییل دوست هستند یا دشمن؟ رابطه دارند یا نه؟ اگر تحریم‌ها شکل می‌گیرد، این همه اطلاعات از کجا به‌دست تحریم‌ها کنندگان می‌رسد؟ منافقین بگویند از کجا پول می‌گیرند و رابطه‌شان با آمریکا چیست؟ اگر پاسخ این سوالات را دادند، می‌گوییم که چرا امام در مقابل اینها قاطعیت نشان داد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) گفت: هرچند این تقاضا سخت است، امّا از مردم عزیز می‌خواهیم در ایام ارتحال امام راحل به حرم مطهر مراجعه نکنند./998/د102/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات