۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۰۹۵
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین مبانی فکری امام خمینی از سوی مراکز حوزوی

ضرورت تبیین مبانی فکری امام خمینی از سوی مراکز حوزوی
امام جمعه ساری بر ضرورت توجه مراکز حوزوی به سیره علمی و عملی امام راحل تأکید کرد و گفت: مبانی فکری امام راحل باید با برگزاری نشست های علمی در حوزه بیشتر تبیین شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) نهضت عظیم انقلاب اسلامی را از حوزه‌های علمیه آغاز کردند.
 
وی با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و همراهی مردمی به پیروزی رسید، افزود: در این مسیر مهم علما و روحانیت نقش بسیار مؤثری در ایجاد خیزش‌های مردمی علیه رژیم طاغوت بر عهده داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که روحانیت به دلیل نفوذ فکری و کلامی در میان عموم مردم توانست آن‌ها را با نهضت انقلاب همراه کند، بیان داشت: همراهی عظیم ملت ایران که به رهبری روحانیت شکل گرفت، موجب پیروزی نهضت امام خمینی (ره) شد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نقش آفرینی و حضور روحانیت تنها به جریان نهضت انقلاب ختم نشد، افزود: جامعه اثرگذار روحانیت پس از پیروزی انقلاب نیز هم گام و همصدا با سایر اقشار مردم در استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی بسیار تلاش و مجاهدت کرد.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که جریان روحانیت هیچ گاه صحنه دفاع از انقلاب را ترک نکرد و همواره در میدان مبارزه به دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پرداخت، بیان داشت: این انقلاب عظیم با نقش آفرینی و مجاهدت‌های علما و روحانیت مسیر خود را با قدرت ادامه می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) هستیم، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مهم‌ترین مراکز علمی و دینی جامعه اسلامی، وظیفه دارند نسبت به تبیین این اندیشه‌های ناب با دغدغه بیشتری عمل کنند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز گفتمان امام خمینی (ره) به یک گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است، افزود: اندیشه‌های ناب امام راحل ملت‌های دنیا را از خواب غفلت بیدار کرد و سبب هوشیاری آن‌ها در برابر ظلم و بی عدالتی شد.
 
امام جمعه ساری بر ضرورت توجه بیشتر مراکز حوزوی به سیره علمی و عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: مبانی فکری امام خمینی(ره) باید با برگزاری نشست های علمی و تخصصی در مراکز حوزوی مورد تبیین قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، معادلات جهانی را تغییر دادند، بیان داشت: پیروزی نهضت انقلاب، نظام های سلطه گر را با چالش جدی مواجه کرد که این چالش تا به امروز نیز ادامه دارد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات