۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۶۵۴۱۲۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

اسلام دینی منطقی و سلامت محور است

اسلام دینی منطقی و سلامت محور است
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تعطیلی مساجد گفت: اسلام دینی منطقی و سلامت محور است که تعصب در آن جایی ندارد و اقدامات لازم برای حفظ سلامت مسلمانان باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به فعالیت مجلس یازدهم اظهار کرد: از نمایندگان انتظار می رود کارها را به خوبی پیش ببرند تا قوانین دارای نقص را اصلاح کنند و با توجه به فرمایشات رهبری به وضع قوانینی  بپردازند که منجر به حذف بروکراسی ها می شود.

وی در خصوص اقدامات استکبار جهانی با هدف تضعیف ایران و تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آمریکا و دوستانش همواره در تلاش بوده‌اند با وضع تحریم‌ها و اخلال در ایران اسلامی، این کشور را ضعیف جلوه دهند در این خصوص باید به آنان گفت که اقداماتشان کاملا بچگانه است و نمی‌توانند مانع درخشش ایران اسلامی شوند.

امام جمعه اصفهان افزود: روزی سپاه پاسداران را تحریم کردند و امروز نیروی انتظامی، این حماقت آمریکا و ترامپ است که در کمال وقاحت حتی مقام معظم رهبری را نیز در لیست تحریم خود قرار دادند، همه اینها به دلیل شکست های پی در پی آنهاست که برای نجات خود به همه چیز چنگ می زنند .

وی نمونه ای از ناکارآمدی مکر و نیرنگ استکبار را در مسأله کرونا توصیف کرد و افزود: ناکارآمدی دسیسه ها و تحریمهای آمریکا و هم پیمانانش به جایی رسید که در زمان شیوع کرونا در ایران ابراز امیدواری کردند که این ویروس کاستی های آنان در نابودی ملت و نظام ایران را جبران کند ولی به خواست خدا این ویروس بلای جان خودشان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  با بیان اینکه ایران در مسئله کرونا با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی موفق ظاهر شد گفت: در بسیاری از کشورها بین بیماران تبعیض های زیادی حاکم بود و افراد مسن تقریباً نادیده گرفته می‌شدند اما در ایران به همه با یک چشم نگاه شد چراکه همه انسانند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: چند روزی است در اصفهان حاد بودن مسئله کرونا کاهش چشم گیری داشته و تنها یک بیمارستان در اصفهان بیماران کرونایی را در خود جای داده است که بواسطه همین امر می‌توانیم اصفهان را داری وضعیت نسبتا سفید بنامیم اما این وضعیت نباید موجب شود که مسائل بهداشتی را جدی نگیریم.

وی در خصوص تعطیلی اماکن مذهبی در زمان قرمز بودن وضعیت کرونا تصریح کرد: بسیاری از افراد و کشورها انتظار تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی را نداشتند و برخی از افراد متعصب نیز با این تعطیلی به مخالفت پرداختند که در این خصوص به این افراد می گوییم اسلام دینی منطقی و سلامت محور است و تعصب در آن معنایی ندارد هرکجا که سلامت جامعه به خطر بیفتد اقدامات لازم برای حفظ سلامتی مسلمین انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به معنای صحیح از تقلید خاطرنشان کرد: تقلید به معنای رجوع به خبره است که در مسائل شرعی و دینی تقلید باید از علما و در مسائل بهداشتی باید از متخصصین امر صورت پذیرد، در مسئله کرونا شاهد بودیم که تمامی مراجع تقلید از متخصصین امور بهداشتی تبعیت کردند و این امر صحه‌ای بود بر تبعیت از افراد خبره که رهبری نیز در این خصوص مردم را ملزم به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا کردند.

وی در خصوص دروس حوزه علمیه نیز بیان کرد: کلاس ها و دروس حوزه های علمیه برپا شده و لازم است تمامی طلاب و روحانیون با رعایت کلیه دستور العملهای بهداشتی در کلاس ها شرکت کنند، همچنین ناچاریم تعطیلی مرداد ماه حوزه علمیه را لغو کنیم تا جبرانی برای تعطیلی ماه های گذشته باشد./1304/د102/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات