۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۲۳۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

یاد خدا مانع انحراف انسان می شود

یاد خدا مانع انحراف انسان می شود
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ذکر خدا را به معنای غفلت نکردن از خداوند عنوان کرد و گفت: اگر به یاد خدا باشیم تخلف نخواهیم کرد و مبتلا به گناهان نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در درس اخلاق امشب با بیان اینکه شیطان در زمینه غافل کردن انسان از یاد خداوند بسیار تلاش می‌کند، گفت: شیطان همواره در تلاش است تا انسان را در زمان مواجهه با حرام یا انجام دادن واجبات از یاد خدا غافل کند و موجب غفلت انسان شود.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: گاهی ممکن است شیطان انسان را درگیر اذکار لفظی کند تا وجدان او را قانع کند و غافل از یاد خداوند شود، نباید ذکر لفظی باعث غفلت انسان شود، اصل ذکر گفتن این است که انسان در هنگام انجام واجبات و انجام عبادات و اعمال خود از یاد خداوند غافل نشود و مسیر اشتباه را نرود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه داشتن به عدم غفلت از یاد خدا و ضرورت یاد خدا بودن در انجام اعمال و پرهیز از گناه از طریق یاد خدا بودن، تصریح کرد: آیه 26 سوره زخرف خداوند می‌فرماید: هرکسی از یاد خدا غفلت کند، برای او شیطان مخصوصی قرار داده خواهد شد و آن شخص با آن شیطان ویژه رفیق خواهد شد و رفاقت با این شیطان باعث غفلت از خداوند می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این شیطان شخص را از راه خدا دور خواهد کرد و به نحوی شخص را فریب خواهد داد که متوجه نشود از راه حق و راه صحیح خارج شده است، شیاطین انسان را با اعمالی که انجام می‌دهد فریب می‌دهند و به او می‌گویند خواسته خداوند از تو همین اعمالی است که انجام می‌دهی و راهی که در پیش گرفته‌ای مسیر خداوند است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه غفلت از یاد خدا مفاسد بسیاری همراه دارد، اظهار کرد: این مسیر و روند ادامه خواهد داشت تا در آخرت شخص دچار پشیمانی خواهد شد و متوجه می‌شود شیطان چقدر او را فریب داده است، قرآن کریم می‌فرماید در آخرت پشیمانی از همراهی با شیاطین فایده‌ای ندارد و با آنها در عذاب مشترک است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ذکر خدا را به معنای غفلت نکردن از خداوند عنوان کرد و گفت: ذکر خدا یعنی در همه حال به یاد خداوند باشیم، یعنی اینکه در مواجهه با گناهان و اعمال خلاف به یاد خداوند باشیم تا مانع انحراف و گناه ما شود، اگر به یاد خدا باشیم تخلف نخواهیم کرد و مبتلا به گناهان نخواهیم شد و اگر در مواجهه با گناه و اعمال خلاف به یاد خدا نبودیم یعنی از حزب شیطان هستیم و دچار خسران و پشیمانی در آخرت خواهیم شد./1304/پ210/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات