۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۵۳۱۱۱
آیت الله طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

اهمیت یاد خدا در مواجهه با گناهان

اهمیت یاد خدا در مواجهه با گناهان
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: بنابر فرموده قرآن کریم انسان متقی کسی است که در مواجهه با گناهان به یاد خدا است و اجازه نمی‌دهد شیطان بر او مسلط شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در سخنرانی تلویزیونی امشب، یاد خدا بودن را یکی از وظایف مهم و اساسی انسان ذکر کرد و گفت: یاد خدا بودن به چند صورت است، نخستین حالت آن ذکر زبانی است، نظیر ممارست داشتن به اذکاری مانند الحمدالله و سبحان الله و تسبیحات اربعه گفتن در نماز.

آیت الله طبابایی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: همه عبادت‌ها اگر با توجه باشد یاد خدا و ذکر خدا است ولی مهمتر از آن ذکر خدا و یاد خدا در مواجهه با حرام است، در زمانی که هوای نفس یا دیگران پیشنهاد گناهی می‌کنند انسان باید به یاد خدا باشد و از آن اجتناب کند.

وی با اشاره به اینکه بنابر آیات قرآن کریم انسان متقی زمانی که شیطان می‌خواهد بر آنها مسلط شود به یاد خدا می‌افتند، اظهار کرد: انسانی که در مواجهه با گناه به یاد خداوند باشد از گناه و معصیت دوری خواهد کرد، بنابر فرموده قرآن کریم افراد با تقوا زمانی که با فریب شیطان مواجه می‌شوند، متذکر شده و به یاد خدا افتاده و از گناه دوری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ممکن است کسی دائم ذکر بگوید اما در مواجهه با گناه به یاد خداوند نباشد، تصریح کرد: یاد خدا بودن یعنی توجه به خداوند و دستورات الهی داشتن، یکی از کارهای اساسی شیطان غافل کردن انسان از یاد خدا و شکر خدا است و باید نسبت به این توطئه شیطان هوشیار باشیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: بنابر آیات قرآن افرادی که شیطان بر آنها مسلط می‌شود از یاد خدا غافل می‌شوند و دست به هر خطا و گناهی می‌زنند، یکی از کارهای شیطان این است که از یاد خدا انسان غافل شود، اگر کسی از یاد خداوند غافل شود بلایا و مصیبت‌های بسیاری بر او نازل خواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد بر اهمیت توجه همیشگی انسان در همه حالات به اهمیت غفلت نکردن از یاد خدا تأکید کرد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید کسانی که از یاد خدا غافل می‌شوند و شیطان بر آنها مسلط می‌شود از حزب شیطان هستند و اینها جزء کسانی هستند که خسارت می‌بینند و عمر خود را تلف کرده‌اند./1304/پ310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
یاد خدا آرم بخش دلهاست و مانع نفوذ شطیان در قلوب مومنین می شود
0
0