۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۵۴۱۵۲
امام جمعه زاهدان:

تلاشگران بهداشت و درمان در بحران کرونا خوش درخشیدند

تلاشگران بهداشت و درمان در بحران کرونا خوش درخشیدند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کرونا آزمونی برای همگان بود، گفت: تلاشگران بهداشت و درمان در بحران کرونا خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

تلاشگران بهداشت و درمان در بحران کرونا خوش درخشیدند

حجت الاسلام والمسلمین محامی در این دیدار اظهار داشت: به لطف خدا و رهنمود رهبر معظم انقلاب در کنار تلاش‌های بهداشت و درمان و با مشارکت همه بخش‌ها، نهادها و سازمان‌ها، واقفین و خیرین مانور گسترده مواسات و همدلی در کنترل ویروس کرونا شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کرونا آزمون و امتحان برای همه ما بود و در حوزه بهداشت و درمان، با وجود دشواری‌های زیاد سربلند بیرون آمدیم، افزود: عالمان دینی، محققان و پژوهشگران و کادر بهداشت و درمان و عموم مردم ما هم در این آزمون خدمت‌رسانی و آگاهی‌بخشی مشارکت دارند.

عدم رعایت نکات بهداشتی از طرف هر گروه و در هر مکانی آسیب‌زا است

وی خاطرنشان کرد: توقف برخی مراسمات و تجمعات دینی و مذهبی بدون هیچگونه افراط و تفریط برای کنترل بیماری، پاسخ کوبنده به شبهات مخالفان دین اسلام بود. صیانت از سلامت همنوعان مهمترین استدلال دینی مستحکم ما برای توقف برخی از برنامه‌های جمعی در دوران شیوع کرونا است. همه ما در یک کشتی هستیم و عدم رعایت از طرف هر گروهی و در هر مکانی آسیب‌زا خواهد بود.

پیک جدید کرونا در شهرهای جنوبی استان شروع شده است

سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این دیدار اظهار داشت: پیک جدید بیماری کرونا با روند فزاینده کرونا در استان به ویژه در شهرهای جنوبی استان شروع شده و از مردم و مسئولین تقاضای حمایت داریم؛ انتظار داریم مانند روزهای ابتدایی بحران با عزمی عمومی برای کنترل چرخه ویروس با نظام سلامت همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش ظرفیت تست و آزمایش و بیماریابی از مهمترین برنامه‌های ماست، افزود: روزانه امکان بررسی 500 نمونه آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر وجود دارد و با توجه به بعد مسافت مرکز استان با چابهار برای راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا در چابهار آماده همکاری هستیم.

60 درصد موارد شناسایی کرونای استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است

هاشمی شهری با بیان اینکه 60 درصد موارد شناسایی کرونای استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، افزود: با وجود شرایط ازدحام مراجعین و بیماران در بیمارستان‌ها در سه ماه اخیر هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان بدون پاسخ نماند و به وضعیت درمانی همه بیماران سرپایی و بستری با جدیت تمام رسیدگی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه نتیجه ترددهای شهروندان در ایام عید فطر در چند روز آینده مشخص خواهد شد و به احتمال فراوان شاهد افزایش آمار خواهیم بود، افزود: یکی از تأکیدهای مهم ما این است که به مردم اعلام کنیم که برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌ها تشریف بیاورند ولی سفرهای درمانی نداشته باشند.

هیچ خدمتی در پی شیوع کرونا متوقف نشده است

وی بیان کرد: همکاران ما روزهای پرکاری را در مراکز بهداشتی و درمانی پشت سر می‌گذارند و با عدم رعایت اصول بهداشت توسط مردم، قطعاً روزهای پرکار دیگری در راه است. در بحران کرونا 70 درصد در آمدها کاهش یافته و 100 درصد هزینه‌های درمانی افزایش یافته، ولی هیچ خدمتی را متوقف نکرده‌ایم.

هاشمی شهری اظهار داشت: در بحران کرونا سایر خدمات حوزه سلامت متوقف نبود و در حوزه آموزش پزشکی آموزش مجازی به دانشجویان و در حوزه بهداشت عملیات اجرایی دو راند پولیو و در حوزه درمان خدمات درمانی مستمر به بیماران با همان کیفیت قبلی ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همه همکاران ما در تمام سطوح از پزشکان و پرستاران و همه دست‌اندرکاران سلامت، آماده‌اند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند و اکثر اعضاء هیئت رئیسه حتی در تعطیلات مختلف هم به جز کارهای اداری از زاهدان بیرون نرفته‌اند.

وی اضافه کرد: همکاران ما در حوزه سلامت در طی این چند سال اخیر با مشارکت در بحران‌هایی از قبیل، سیل، تب کنگو، آنفلوانزا، کرونا و مالاریا و التور و حوادث جاده‌ای و تروریستی خدمات قابل توجهی به مردم و بیماران ارائه داده‌اند و در بحران کرونا نیز در صورت رعایت مردم قطعا موفق خواهیم شد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات