۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۵۴۲۱۸
امام جمعه بهبهان:

با گذر زمان، حقانیت مکتب امام راحل آشکارتر می‌شود

با گذر زمان، حقانیت مکتب امام راحل آشکارتر می‌شود
حجت الاسلام ناصری گفت: دیدگاه رهبر انقلاب و برخی دیگر آن است که امام یک قهرمان تاریخی و اندیشه هایش در زمان کنونی به درد ما می‌خورد.
حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه درباره اندیشه امام راحل دو نظر در میان همراهان وجود دارد، اظهار داشت: آنانی که مخالف اندیشه‌های امام بودند به صورت علنی اظهار مخالفت می‌کنند، اما بحث درباره کسانی است که در ادامه راه به مخالفت برخاستند.

امام جمعه بهبهان بیان داشت: برخی از همراهان، اندیشه‌های امام راحل را بسیار خوب و سنجیده، اما مربوط به زمان خود معرفی کردند و در زمان کنونی اندیشه راهبردی قلمداد نمی‌شود و امام باید به عنوان یک اسطوره تاریخی و قهرمان ملی، گرامی داشته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان اینکه از دید عده ای، اندیشه امام راحل تنها در برهه زمانی خاصی کاربرد دارد، عنوان داشت: با تحلیل اندیشه و گفتار بسیاری از به ظاهر همراه با اندیشه‌های امام متوجه می‌شویم هر چند که به صراحت بیان نکنند، اما در عمل عدم پایبندی به چنین اندیشه‌هایی را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام ناصری خاطرنشان کرد: دیدگاه رهبر انقلاب و برخی دیگر آن است که امام یک قهرمان تاریخی و اندیشه هایش در زمان کنونی به درد ما می‌خورد و با گذر زمان، حقانیت مکتب خمینی آشکارتر می‌شود.

وی با اشاره به سخن مشهور «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» امام راحل ادامه داد: آمریکا علی رغم همه تحریم‌ها و سخت گیری‌ها و همراهی بیشتر کشور‌های دنیا با خود، در برابر حرکت نفتکش‌های کشورمان آن هم با پرچم سه رنگ ایران در اقیانوس اطلس که حیات خلوت شان و سرشار از ناوهایشان بود، غلطی نکردند.

امام جمعه بهبهان با بیان اینکه آمریکا در صورت توقیف نفتکش‌های ایرانی، جواب دندان شکنی دریافت می‌کند، اضافه کرد: آمریکا متوجه شده که زمان زورگوییش به سر رسیده و تاوان هر اقدام نابخردانه علیه ایران را دریافت خواهد کرد؛ اعزام نفتکش‌های پر از بنزین به ونزوئلا اقدامی نیک و نخستین گام برای کنار گذاشتن نفت خام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به اینکه امام راحل اسلام و اندیشه‌های اسلامی را احیا کرد، عنوان داشت: مسائل فرهنگی و اقتصادی، مشکلات کنونی کشور هستند که رهبرانقلاب در پیام شان به نمایندگان مجلس یازدهم مطرح کرد؛ برای حل مشکلات اقتصادی تنها راه ممکن توجه به اقتصاد مقاومتی و دوری از خام فروشی و نفت است.

حجت الاسلام ناصری بر ضرورت افزایش تولید و قناعت در مصرف تأکید کرد و گفت: باید از ورود کالا‌های خارجی و مشابه تولید در داخل، جلوگیری شود، توجه به جوانان و نخبگان داخلی و استفاده از آن‌ها در تولید و اقتصاد، راه امام امت است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات