۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۴۲۳۲
با حضور آیت الله طباطبایی نژاد برگزار شد؛

جلسه مدیران حوزه‌های علمیه استان اصفهان

جلسه مدیران حوزه‌های علمیه استان اصفهان
جلسه مدیران حوزه علمیه اصفهان با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، معاونین مرکز مدیریت و مدیران حوزه های علمیه استان اصفهان در جهت رسیدگی به امور حوزه و طلاب برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه اصفهان در جلسه مدیران حوزه علمیه استان اصفهان گفت: برگزاری کلاس ها به صورت مجازی کار مناسبی بود که با همکاری مدارس علمیه به خوبی انجام شد و با برنامه ریزی انجام شده طلاب توانستند از اساتید و فضای علمی در دوران قرنطینه برخوردار شوند.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان بیان داشت: طلاب جوان که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند باید بدانند که در کنار درس می توانند به کارهای مختلف مثل تالیف، استادی در حوزه و دانشگاه و قضاوت نیز مشغول شوند که بزرگانی مثل شهید مطهری و مفتح نیز به این امور پرداخته اند و دارای آثار و برکات زیادی بوده است.

وی افزود: طلبه بودن یک افتخار است و طلاب باید شکرگزار آن باشند و این شکر از خداوند متعال مراحلی دارد که از آن جمله شکر قلبی است که بدانیم هرچه داریم از خداوند است و مراحل دیگر آن شکر زبانی و شکر عملی است که شکر عملی نیز به این معنا است که با آنچه در اختیار داری، بر خلاف خواست خداوند عمل نکنی.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما در مقابل غرب جذب جوانان به اسلام است و اساتیدی که مشغول به تعلیم هستند، باید سازنده باشند و علاوه بر درس باید به امور طلاب و مسائل آنها نیز رسیدگی کنند تا بتوانند راهنمای خوبی برای آنها باشند مثل علمای قدیم که مثلا به علت نماز شب نخواندن برخی از شاگردان درس را تعطیل کردند و به تربیت طلاب توجه ویژه داشتند.

ضمن این جلسه معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه و مدیران مدارس علمیه به بیان نکات و نقطه نظرات خود در رابطه با مسائل آموزشی و تربیتی پرداختند./1304/د102/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات