۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۴۲۳۹
دبیر جامعه وعاظ اصفهان:

برای تربیت نسل آینده خمینی شناسی در مدارس تدریس شود

برای تربیت نسل آینده خمینی شناسی در مدارس تدریس شود
حجت الاسلام ریاحی با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی در عرصه انقلاب اسلامی، گفت: نوجوانی که امام خمینی را بشناسد سرمایه و نیروی کارآمدی برای کشور و انقلاب خواهد شد.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه امام خمینی یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های تاریخ جهان است، گفت: امام خمینی با به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی معادلات جهان معاصر را دگرگون کردند و قدرت‌های جهان را به چالش کشیدند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور و انقلاب جهانی امام زمان(عج) می‌دانستند و نقشه راه انقلاب اسلامی را بر این اساس ترسیم کردند، نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب با قدرت و دقت تمام انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی را بر اساس آن به پیش می‌برند و بیانیه گام دوم انقلاب نیز در امتداد این مسیر است.

امام خمینی همیشه به شرع و خواسته مردم توجه داشتند

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به رویکرد فقهی و دینی امام خمینی در ترسیم نظام مقدس اسلامی و بنیان نهادن جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی علی‌رغم محبوبیت و قدرتی که داشتند هرگز از چارچوب شرع و همچنین توجه به خواسته‌ها و دیدگاه‌های مردم بر مبنای مردم سالاری دینی غافل نشدند، این رویکرد ایشان برخاسته از 40 سال خودسازی علمی، عملی و عرفانی است.

حجت الاسلام ریاحی با بیان اینکه نخستین گام مؤثر و موفق انقلاب اسلامی نه گفتن به سلطه قدرت‌های بزرگ بوده است، تصریح کرد: امام خمینی هرگز ترسی از ابر قدرت ها و یاران و مزدوران آنها نداشت، اعتقاد واقعی ایشان به «الله اکبر» مکتب خمینی و انقلاب اسلامی را از گزند قدرت‌های ظالم و زورگو مصون نگه داشته بود و موجب شده بود که شاهد ناتوانی قدرت‌ها در برابر ایشان باشیم.

وی بر ضرورت ترویج تفکر ناب انقلاب اسلامی برخاسته از دیدگاه‌های امام خمینی در جامعه به ویژه در میان نوجوانان تأکید کرد و گفت: باید خمینی شناسی و آشنایی با دیدگاه‌های امام خمینی به صورت دروس مختلف در مدارس تدریس شود، نوجوانی که به درستی امام خمینی را بشناسد یک نوجوان انقلابی، استکبار ستیز و خادم به کشور خواهد شد که در آینده سرمایه‌ای گران‌بها و نیروی ارزشمند برای کشور و انقلاب خواهد بود.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان، امام خمینی را نعمتی برای مردم ایران دانست و اظهار کرد: مردم ما بهترین مردم دنیا هستند و سال‌ها مجاهدت و وطن پرستی و دفاع از دین مبین اسلام موجب شد تا خداوند نعمت بزرگی مانند امام خمینی و انقلاب اسلامی به آنها عطا کند و این مردم با عمل خود در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند قدردان این نعمت‌های بزرگ خداوند هستند./1304/ت310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات