۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۴۳۱۸
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

تخطی از مصوبات ستاد احیای امر به معروف جرم است

تخطی از مصوبات ستاد احیای امر به معروف جرم است
حجت الاسلام عبداللهی نژاد گفت: ویژگی ستاد احیای امر به معروف این است که از ظرفیت همه دستگاه‌های دولتی بهره می‌برد؛ مصوبات آن لازم الاجرا و استنکاف از آن جرم تلقی می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد دوشنبه شب در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان به برخی از ظرفیت‌های قانون امر به معروف اشاره کرد و گفت: ماده ۲۰ قانون، اعضای ستاد امر به معروف را مشخص کرده است.

وی با اشاره به این که کار ستاد امر به معروف بیش از اینکه فرهنگی باشد، نظارتی است، گفت: حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه، دادستان، نیروی انتظامی، سپاه و مسؤولان شهرستان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت بزرگی است که باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری و استفاده را داشت.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد ادامه داد: ویژگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که از ظرفیت همه دستگاه‌های دولتی بهره می‌برد.

وی همچنین با بیان اینکه مصوبات ستاد لازم الاجرا است و استنکاف از آن جرم تلقی می‌شود، اظهار داشت: اعضای ستاد شخصا باید در جلسات حضور داشته باشند و حضور نماینده خود در جلسات خودداری کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به اهمیت قانون امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ماده ۱۶ این قانوان می‌گوید، منکر باید گزارش شود و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز مکلف به پیگیری تا حصول نتیجه است.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد یادآور شد: عمده موضوعات و گسل‌های اجتماعی در استان احصا شده است و این موضوعات به ترتیب اولویت در هیأتی بررسی و هر یک از این موضوعات را دستگاه‌های مرتبط پیگیری و تا نتیجه نهایی ادامه دارد.

به گفته وی موضوع دوچرخه سواری بانوان، بحث گردشگری و حجاب و عفاف، آموزشگاه‌های موسیقی و کنسرت‌ها از جمله موضوعات اولویت دار در ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر دو بال مهم در حل مشکلات و معضلات جامعه اسلامی است، گفت: هر یک از افراد جامعه باید در حوزه کاری و زندگی پیرامون خود به ادای این تکلیف الهی اهتمام داشته باشد./پ310/ف

لازم به توضیح است، در پایان جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان، سرهنگ پاسدار کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان از سوی آیت الله نمازی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف شهرستان کاشان انتخاب و معرفی شد و از زحمات سرهنگ عمو مهدی دبیر سابق ستاد تقدیرو تشکرشد./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات