۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۵۴۳۲۵
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

مجلس با تأسی از امام راحل خدمت به محرومان را در اولویت قرار دهد

مجلس با تأسی از امام راحل خدمت به محرومان را در اولویت قرار دهد
حجت الاسلام خدری پیگیری اهداف انقلاب را از وظایف مهم مجلس یازدهم دانست و گفت: مجلس برای بازیابی هویت واقعی خود باید خدمت به محرومان را در اولویت قرار دهد.

حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین ویژگی های مجلس کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی، گفت: مجلس تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی و حرکت کند.

حجت الاسلام خدری پیگیری اهداف انقلاب را از وظایف مهم مجلس یازدهم دانست و افزود: مجلس برای بازیابی هویت واقعی خود باید خدمت به محرومان را در اولویت قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی کشور تورم و فاصله طبقاتی است، عنوان کرد: محرومیت های موجود در برخی از نقاط کشور ناشی از رانت حواری و باندبازی ها است و مجلس شورای اسلامی باید دست مفسدین را از اموال عمومی کوتاه کند.

وی اظهار داشت: فلسفه اصلی پیدایش انقلاب اسلامی اجرای عدالت اجتماعی در جامعه است و مجلس شورای اسلامی در این رابطه وظایف سنگینی دارد و باید اقدامات عملی خود را آغاز کند.

حجت الاسلام خدری پیشرفت همه جانبه کشور را نیازمند تلاش بی وقفه مجلس براساس سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب دانست و افزود: مجلس در تراز انقلاب سبب عزت بیش از پیش جمهوری اسلامی در عرصه جهانی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر به اهمیت ارتقای منزلت نمایندگی در نگاه نمایندگان مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه برخی از نمایندگان در دوره های پیشین با روی آوردن به مطامع دنیوی از جایگاه مجلس شورای اسلامی کاسته و آسیب های زیادی به شأن نمایندگی مردم وارد کرده اند.

وی اهمیت یاری گرفتن مجلس از حوزه علمیه در زمینه قانون گذاری را یادآور شد و گفت: با اعلام آمادگی مدیر حوزه های علمیه برای باز شدن دریچه های علمی حوزه علمیه به سوی مجلس، این قوه می تواند با سرعت بیشتر به سمت گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند.

حجت الاسلام خدری در تبیین شاخصه های نماینده تراز انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید همواره در دسترس مردم باشند و نباید به محض پایان انتخابات خواسته های مردمی را به فراموشی بسپارند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر به اهمیت شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با اطلاع از نظرات و آراء نمایندگان، بهتر می توانند بر روند اقدامات منتخبین خود نظارت کنند.

وی با بیان اینکه مفاد گفتمان انقلاب اسلامی به وضوح در کلام امامین انقلاب وجود دارد، ابراز کرد: مجلس با تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض ها و از بین بردن فاصله میان فقیر و غنی جایگاه واقعی خود در میان مردم را به دست آورد./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات