۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۵۴۲۹۰
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

نقدینگی ۲۴۰۰۰ میلیارد ریالی باید در مسیر رونق تولید قرار گیرد

نقدینگی ۲۴۰۰۰ میلیارد ریالی باید در مسیر رونق تولید قرار گیرد
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های هدفمند ‌در لایه‌های مختلف جامعه، نقدینگی موجود در راستای رونق تولید به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به وضعیت این استان در شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: امروز شاهد سیر نزولی خوبی در مقابله و شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی هستیم که این موضوع از نتایج تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان استان و برنامه‌ریزی جامع در کنترل این بیماری است.

وی تصریح کرد:‌ جا دارد از تلاشی که در مجموعه بهداشت و درمان، مدیریت شهرستان‌ها، بیمارستان‌های استان، تلاش کادر پزشکی، طلاب و روحانیت معظم و همچنین گروه‌های جهادی، نیروهای مسلح استان یعنی ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی بابت برنامه‌ها و اقداماتشان تشکر ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: البته از مردم استان که با همراهی و همکاری خود اقدامات قابل توجهی داشتند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی در پیشگیری از این بیماری ایفای نقش کردند هم قدردانی می‌کنیم چراکه در شرایط کنونی آمار این استان در شیوع ویروس کرونا نسبت به روزهای نخست به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تمامی مجموعه‌های استان مرکزی در 3 ماهه اخیر تلاش چشمگیری در راستای مهار ویروس کرونا داشته‌اند که باید این وحدت و همدلی در تمامی لایه‌های مدیریتی و اجتماعی استان نهادینه شود.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های هدفمند نهادهای دولتی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورهای جهان قابل مقایسه نیست؛ به‌طوری‌که امروز بسیاری از قدرت‌های مهم دنیا و مدعیان قدرت اقتصادی جهان در مهار این بیماری با مشکلات بسیاری از جمله ناهماهنگی مدیریتی روبرو هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به موفقیت هم‌استانی‌ها در رزمایش بزرگ مواسات اشاره کرد و گفت: کشور اسلامی ایران براساس تدابیر مقام معظم رهبری در رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه بسیار موفق و خوب عمل کرد و مردم و مسئولان استان مرکزی نیز همچون سراسر کشور اقدامات بزرگی در این رزمایش داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: توزیع 100 هزار بسته معیشتی و حمایتی در رزمایش کمک‌های مومنانه در استان مرکزی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شد اما با تلاش و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی استان 120 هزار بسته کمک معیشتی در استان تهیه و توزیع شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: کادر پزشکی و درمانی دلسوز و متعهد یک ظرفیت و برگ زرین و برتر برای جمهوری اسلامی ایران در مهار ویروس کرونا بوده و امروز به برکت انقلاب اسلامی شرایط بهداشتی و پزشکی کشورمان به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و تنها در برخی از حوزه‌ها کمبود تجهیزات به چشم می‌خورد که این مهم نیز با کار جهادی و روحیه انقلابی قابل اصلاح است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: نقدینگی 24000 میلیارد ریالی یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد کشور است که باید با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و فرهنگ‌سازی در لایه‌های مختلف جامعه این میزان نقدینگی در راستای رونق تولید به‌کار گرفته شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فرارسیدن ایام 14 و 15 خردادماه گفت: 14 خرداد یادآور عروج ملکوتی امام امت است که در عرفان، فقه، کلام، فلسفه و سیاست در جهان و دنیای اسلام کم‌نظیر است و سراسر زندگی بابرکت امام راحل وقف تلاش برای تحقق انقلاب اسلامی در ایران و حاکمیت احکام الهی در جامعه بشری شده است.

وی ادامه داد: امام(ره) نقش بی بدیلی در برپایی، مدیریت و هدایت انقلاب و حکومت اسلامی داشتند و ویژگی‌هایی همچون اخلاص، ساده زیستی، عدالت ورزی و اندیشه دینی باعث جاودانه شدن امام راحل و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تاریخ جهان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: پانزدهم خردادماه یادآور حماسه خونین مردمی است که در راه دفاع از دین و دیانت و برپا داشتن اسلام ناب محمدی و در راستای تحقق احکام الهی به پاخواست و در این راه خون پاک خود را نیز فدا کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز در استان مرکزی براساس ظرفیت‌ها و باتوجه به شرایط موجود برنامه‌هایی خوب و قابل توجه در راستای تبیین شخصیت و سیره امام راحل و قیام 15 خرداد و آرمان‌های انقلاب اسلامی در استان مرکزی به عنوان زادگاه امام راحل تدوین و اجرایی شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات