۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۵۴۳۵۲
مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول:

طلاب سیره علمی و عملی امام خمینی را الگوی خود قرار دهند

طلاب سیره علمی و عملی امام خمینی را الگوی خود قرار دهند
کاظمی با بیان اینکه طلاب سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار دهند، گفت: امام خمینی(ره) الگوی جامع انقلابی گری بودند.

سرکار خانم فاضله، اعظم سادات کاظمی مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، امام خمینی(ره) را بهترین الگو دانست و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک عبد صالح خدا و پیرو راستین پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در دوران معاصر، الگوی کامل و جامعی برای عمل به دستورات اسلام در زمینه اعتقادی و رفتاری محسوب می شوند.

وی افزود: ایشان با تسلط و شناخت دقیق از اسلام، توانستند اسلام ناب را به معنای واقعی کلمه از جنبه های مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... پیاده و به مردم بشناساند.

کاظمی در ادامه به استناد به کلام رهبر انقلاب، بیان داشت: مهمترین اصولی که امام خمینی(ره) بر اساس آن حرکت کردند را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام(ره) در قالب هفت اصل مهم و عمده بیان فرمودند که اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی و اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر را از جمله آن اصول برشمردند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) ادامه داد: همچنین از دیگر اصول بیان شده اعتماد به اراده مردم، حمایت از محرومان و مخالفت با خوی کاخ نشینی، مخالفت با مستکبران بین المللی، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی است که رهبر انقلاب در آن سخنرانی بیان فرمودند.

وی افزود: ای اصول در تمام دوران زندگی امام خمینی(ره) بروز و ظهور دارد و در دوران منتهی به انقلاب و بعد از آن، تکیه حضرت امام بر این اصول و مبانی، جلوه بیشتری دارد. لذا ضرورت دارد تا طلاب عزیز با مرور زندگی نامه امام خمینی(ره) و توجه به این اصول، در جهت خدمت به انقلاب و پاسداری از ارزش‌های آن، مجدانه بکوشند.

کاظمی در پایان با تاکید بر اینکه سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) در زمینه مسائل مختلف فردی و اجتماعی، بسیار راه گشاست، خاطرنشان کرد: ایشان در زمینه مسائل خانوادگی و ارتباط با همسر و تربیت فرزندان و امور روزمره زندگی و همچنین خودسازی فردی و بندگی خداوند و کسب علم و معارف دین و مسائلی از این دست، یک الگوی کامل و عینی اسلام و قرآن هستند و می توانند سرمشق خوب و مطمئنی برای همه و بخصوص طلاب باشند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات