۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۵۴۳۳۱
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

مطالعه دیدگاه امام خمینی درباره دین و سیاست برای طلاب ضروری است

مطالعه دیدگاه امام خمینی درباره دین و سیاست برای طلاب ضروری است
اصغری با بیان اینکه پیوند اخلاق و سیاست را می توان در سیره عملی امام راحل مشاهده کرد، گفت: مطالعه دیدگاه امام خمینی(ره) راجع دین و سیاست برای طلاب ضروری است.

سرکار خانم فاضله، افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ضرورت مبانی فکری امام راحل از سوی مراکز علمی حوزوی پرداخت و گفت: شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی ابتدا از حوزه‌های علمیه آغاز شد.

وی افزود: یک روحانی متدین و متخلق به تمام صفات نیکوی انسانی عهده‌دار رهبری این نهضت بود در ادامه نفوذ کلامی و فکری حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان رهبر نهضت عظیم انقلاب اسلامی عموم مردم را با این مسیر همراه کرد.

اصغری با بیان اینکه بعد از انقلاب نیز روحانیت نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشته و دارند، عنوان کرد: مسلماً با آشنایی و بهره‌مندی از اندیشه‌های ناب امام (ره) در حوزه‌های علمیه می‌توان بر دغدغه بیشتر روحانیون افزود و زمینه را برای سرعت بخشی به تلاش‌ها و پیشرفت‌های طلاب و روحانیون جهت حمایت از انقلاب فراهم ساخت.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: چراکه وقتی اندیشه‌های امام راحل برای دنیا راه گشا و بیدارکننده است حتماً بیان آن و شرح پیرامون این اندیشه‌ها برای طلاب دوچندان اثربخش خواهد بود؛ به همین منظور لازم است مراکز حوزوی با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های گوناگون به تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید عامل و مروج سیره عملی و علمی امام راحل باشند، اظهار داشت: سیره و زندگی حضرت امام خمینی(ره) در تمام ابعاد درس‌آموز است. بهره‌مندی از یک الگوی کامل انسانی کمک می‌کند مسیر گم نشود و راحت‌تر پیموده شود. بهره‌مندی از سیره حضرت امام چه در بخش علمی و چه در بخش عملی بسیار راهگشا است. 

اصغری گفت: حضرت امام خمینی(ره) همان‌طور که در بعد اخلاقی و عرفانی بسیار رئوف و در درجه عالی انسانی بودند در عرصه سیاست و حکومت بسیار جدی و سخت‌گیرانه رفتار می‌کردند و در عین دیانت به سیاست توجه ویژه داشتند که بهره‌مندی از همین سیره می‌تواند بسیار کمک کند به‌خصوص به طلاب که در مراکز دینی مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در وادی تدریس علم و حتی کسب علم نیز سیره حضرت امام بسیار آموزنده است چه برای طلاب و چه برای اساتید عزیز مراکز حوزوی توصیه می‌شود که اگر عمل به سیره معصومان با توجیهات گوناگون ازجمله عصمت ایشان مورد غفلت قرارگرفته بهره‌مندی از سیره امام خمینی (ره) می‌تواند کمک‌حالمان در پیمودن مسیر پرخطر زندگی باشد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات