۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۵۴۳۶۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

مسؤولان فرهنگی ریشه‌های قیام ۱۵ خرداد را برای نسل جوان تبیین کنند

مسؤولان فرهنگی ریشه‌های قیام ۱۵ خرداد را برای نسل جوان تبیین کنند
حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: مسؤولان فرهنگی در بحث شناخت ریشه های آغاز قیام ملت ایران علیه نظام ستم شاهی و تاریخ انقلاب کم کاری های داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به جنبه هایی از شخصیت امام خمینی (ره)، گفت: امام خمینی (ره) نمونه یک رهبر کامل و جامع هستند و همین امر سبب شد که انقلاب اسلامی تفاوت های فراوانی با انقلاب های دیگر داشته باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: یکی از مباحثی که نباید فراموش کنیم، زمان قیام امام راحل علیه نظام ستم شاهی بود، امام خمینی (ره) در نهایت اختناق سیاسی و فرهنگی علیه نظام ستم شاهی قیام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی که امام خمینی (ره)، حوزویان و ملت ایران علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند حتی خوشبین ترین سیاست مداران جهان، امیدی به پیروزی این ملت نداشتند، غافل از اینکه دستان خداوند یاری گر این ملت و مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه به قیام 15 خرداد سال 42 ملت ایران اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از عواملی که به معنای واقعی کلمه ستون های نظام پهلوی را لرزاند، قیام گسترده ملت ایران در 15 خرداد سال 42 بود، زمانی که رژیم پهلوی در بطن برنامه های بلندپروازانه خود محو شده بود و انتظار چنین قیامی با این گستردگی را هرگز نداشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: از این رو باید قیام 15 خرداد در تاریخ این انقلاب به عنوان روز «حریت» ملت ایران نامگذاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه نسل جدید انقلاب باید با تاریخ این مملکت آشنا شوند، گفت: باید حقایق انقلاب اسلامی را به نسل هایی که این انقلاب و قیام را مستقیم تجربه نکرده اند، منتقل کنیم و اگر خدایی ناکرده در این امر کوتاهی کنیم، دشمنان و رسانه های بیشمار آنان پیش دستی کرده و آنچه که خود می خواهند به افکار و باور جوانان و نوجوانان این مملکت تزریق می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث شناخت ریشه های آغاز قیام ملت ایران علیه نظام ستم شاهی و نیز تاریخ انقلاب اسلامی کم کاری های بسیاری شده است، گفت: بی شک انقلاب اسلامی در جهان یک انقلاب منحصر به فرد است که نظیری حداقل در قرن های اخیر برای آن نیست، ولی باید اذعان کرد که مسؤولان فرهنگی آنگونه که شایسته است نتوانسته اند ریشه های این قیام و انقلاب را برای نسل های بعد از انقلاب تبیین کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه رسانه های معاند دشمن لحظه ای از تخریب باورهای دینی و ملی این ملت کوتاه نخواهند آمد، اظهار داشت: امیدواریم که مسؤولان فرهنگی و رسانه ای کشور به خوبی عمق ماجرا را درک کنند و بدانند که صدها شبکه فارسی زبان به صورت 24 ساعته در حال استحاله باورها و آرمان های جامعه اسلامی و ایرانی است./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات